عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برجام، راه‌حل مشکلات داخلی کشور نیست و تنها اقتدار درونی، کشور را از طمع دیگران مصون می‌دارد.


اقتدار درونی کشور را از طمع دیگران مصون می‌دارد/ برجام راه‌حل مشکلات داخلی کشور نیستولی‌اله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فرارسیدن سالروز اجرایی شدن برجام گفت: برجام اقدامی بود که بر اساس آن، ایران و کشورهای 1+5 به توافق‌هایی دست پیدا کردند و بر اساس همین توافقات، ایران تاکنون به تمامی وظایف خود عمل کرده است.

وی افزود: متأسفانه طرف مقابل نسبت به تعهدات خود پایبند نبوده و نتیجه‌ای که در ادامه بحث‌ها ایجاد شد، این بود که آمریکا در کل به تمامی تعهدات خود بد عهدی کرد و بر همین اساس، تحریم‌های جدید توسط مجلس این کشور علیه ایران تصویب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: نتیجه این بدعهدی آمریکا این بود که چهره واقعی این کشور برای کشورهای اروپایی مشخص شد و این جدایی بین اروپا و آمریکا سبب متعهد شدن اروپاییان به تضمین‌ برجام گردید.

نماینده بابلسر تصریح کرد: ما انتظار داریم که طرف مقابل هم به تعهدات خود پایبند باشد و این مسئله با آرامش و امنیت حل شود. 

وی درادامه اظهار داشت: در مسائل اقتصادی،سیاسی، فرهنگی، امنیتی و نظامی نباید انتظار داشت که برجام به ما کمک کند بلکه در کشور باید با استفاده از توان داخلی در این امور به پیشرفت دست یابیم زیرا با تکیه بر کشورهای بیگانه دچار ضررهای جبران ناپذیری خواهیم شد و اگر می‌خواهیم مقتدرانه در مسیر پیشرفت گام برداریم باید روی پای خود بایستیم و بر اساس آیه قرآن "و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه" عمل کنیم تا دیگران طمعی نسبت به ما نداشته باشند.

نانواکناری در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم که تنها اقتدار درونی، کشور را از طمع دیگران مصون می‌دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار