رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: بسته حمایت از اشتغال ویژه زنان،جوانان و دانشجویان روستایی استان در نظر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در شانزدهمین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اولویت این بسته به روستاییان اختصاص دارد گفت:در بسته حمایتی اشتغال حمایت  آموزشی، تکمیل زنجیره تولید و تسهیلات ملی ارایه می شود

نوروزی از تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت و راهبردی و توسعه استان خبر داد و افزود:در این نشست 6 دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این نشست در خصوص کالاهای قاچاق گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق در 9 ماهه نخست امسال ۲۳۳ میلیارد ریال است که در این رابطه هزار و ۱۴۸نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

نشاطی افزود: در 9 ماهه نخست پارسال نیز ارزش ریالی کالاهای قاچاق  کشف شده 171 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و ۱۳۴هزار دستگاه ماهواره به وزارت دفاع تحویل داده شده است گفت: پوشاک، سیگار، موبایل، و لوازم خانگی برقی از مهمترین کالاهای قاچاق هستند که پیشگیری از این نوع کالاها در اولویت کار قراردارد.

وی گفت: ۱۲۰انبار برای نگهداری کالاهای قاچاق در استان شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هم در این نشست با اشاره به اینکه ۴۷۱ واحد تولیدی، درخواست تسهیلات برای رونق تولید به ارزش۴۳۰میلیارد تومان داشتند گفت: تاکنون به ۹۷ واحد تولیدی بیش از ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و تقاضای ۱۹۵ واحد تولیدی نیز به بانک های عامل ارجاع داده شد.

داریوش دیودیده درخصوص صادرات گمرکی استان افزود: در نه ماهه ی گذشته صادرات گمرکی استان ۷۱۴ تن به ارزش۳ میلیون دلار بود.

دیودیده با اشاره به اینکه هدف گذاری صادرات امسال پنج میلیون دلار است افزود : عصاره شیرین بیان، گیاهان دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی از مهمترین محصولاتی است که در این مدت به کشور های آلمان، عراق، سوییس، افغانستان، و امارات متحده عربی صادر شده اند




انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.