آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اوصاف برجسته آیت‌الله فیروزآبادی علم طبابت را در دین اسلام از واجبات کفایی خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین همایش تجلیل از آیت الله فیروز آبادی، هم اکنون در مسجدی به نام ایشان در شهر ری و با همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، مجمع خیرین سلامت و روحانیون معظم در حال برگزاری است. 

در این همایش مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پی پیامی عنوان کرد: همانطور که همه بزرگان می دانند دین مقدس اسلام نسبت به امر درمان و سلامت جامعه تاکید بسیاری دارد. فراگیری علم طبابت و پزشکی از واجبات کفایی است و رشد و ترقی آن ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه از گدشته تاکنون، مسلمانان همیشه در طبابت از دانش بشری پیشقدم و ممتاز بوده اند، افزود: بسیاری از عالمان دین نسبت به تحصیل علم طب اهمیت داده و بر دو علم طب و دین تاکید ورزیدند.

این مرجع عالیقدر شیعیان با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص) می فرمایند العلم علمان علم الابدان و علم الادیان، ادامه داد: بدون صحت و سلامتی بدن، دسترسی به علوم دیگر برای انسانها غیرممکن است و جامعه ای به کمال و رشد واقعی می رسد که در آن به سلامت و تندرستی مردم اهمیت دهند و آیات و روایات و احادیث در این زمینه زیاد است.

وی تصریح کرد: کتاب هایی که درباره طب اسلام و طب الائمه علیهم السلام نوشته شده بسیار است و همه از توجه به علم طب و خدمت به سلامت مردم از ضروریات زندگی یک انسان با ایمان حکایت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار