سرهنگ هدایت الله سجادی از همکاری مشترک با نویسندگان در زمینه مشاوره خبر داد.

سرهنگ هدایت الله سجادی مشاور و کارشناس نیروی انتظامی تاکنون با سابقه 30 ساله در پلیس، بیش از 300 فیلم و سریال به عنوان مشاور و کارشناس نیروی انتظامی حضور داشته و این روزها به عنوان مشاور و کارشناس در سریال «لیسانسه‌ها» حضور دارد و در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص همکاری و مشاوره نیروی انتظامی صحبت هایی مطرح کرد که در ادامه می خوانید:  
 
در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
 
در راستای وظایفی که داریم فیلمنامه‌هایی که سکانس پلیسی داشته باشد به  نیروی انتظامی معرفی می‌کنیم و در حال حاضر کارشناسی سریال «لیسانسه‌ها» به عهده من گذاشته شده است. 
 
چه مدتی مشاور سریال «لیسانسه‌ها» را به عهده گرفتید؟
 
سروش صحت کارگردانی این سریال را به عهده دارند و ما در کلانتری 133 شهر زیبا در حال تصویربرداری هستیم. داستان سریال درباره جوانانی است که در پی شغل هستند و به خاطر همین مسئله مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌شود، این فیلمنامه در ناجی هنر تصویب شد و با توجه به سکانس‌های انتظامی ما دخل و تصرف داشتیم و به عنوان مشاور سه ماه است با گروه همکاری دارم، که نقش افسر پلیس این سریال را بهنام تشکر ایفا کرده است.
 
با توجه به اینکه شما تجربه بازی هم دارید و در این سریال نقشی را هم قبول کردید؟
 
وظیفه اصلی من کارشناسی است اما به خاطر تجربه انتظامی خود بازی هم می‌کنم. در سریال «لیسانسه‌ها» با توجه به پیشنهاد آقای صحت از ایشان خواهش کردم بحث مشاوره‌ای را به عهده بگیرم.
 
در حال حاضر مشاور چه کارهای دیگری هستید؟
 
همزمان با سریال «لیسانسه‌ها» مشاور سریال‌های «مرز خوشبختی»، «پرستاران»، «ماه تی تی» و «آرام می‌گیریم» هستم.
 
مراحل تصویب یک فیلم نامه در ناجی هنر چگونه است؟
 
با توجه به 30 سال سابقه در نیروی انتظامی، ابتدا فیلم نامه بعد از بازنویسی تحویل موسسه ناجی هنر می‌شود و در شورای خودمان در راستای سیاست‌های ناجا فیلمنامه را می‌خوانیم، اگر اصلاحاتی باشد انجام خواهیم داد و فیلم‌نامه را تحویل کارشناس می‌دهیم.
 
در چه زمینه‌هایی کمک می‌کنید؟
 
برخی از نویسندگان خیلی اطلاعاتی از رسیدگی به پرونده انتظامی ندارند و برخی از فیلم‌نامه اشکالات انتظامی دارد و ما در نیروی انتظامی بیش از 20 متخصص داریم که هر کدام وظیفه خود را انجام می‌دهد و ما بر اساس تجربه‌ها راهنمایی را انجام می‌دهیم.
 
در خصوص فعالیت‌های موسسه ناجی هنر توضیح دهید؟
 
موسسه ناجی هنر یکی از موسسات فرهنگی و اصلی نیروی انتظامی است. ما بیش از 20 سال سابقه کار داریم. در گذشته فیلم‌سازان برای تهیه ماشین پلیس، لباس پلیس، کلانتری بلاتکلیف بودند، به همین دلیل موسسه ناجی هنر تشکیل شد و تعدادی کارشناس کنار هم جمع شدند.

100 درصد فیلم و سریال‌هایی که در ایران ساخته می‌شود با فیلم نامه به ناجی هنر می‌آیند. اگر در فیلم‌نامه پلیس باشد به آنها کارشناس می‌دهیم اما در صورتی که فیلمنامه اجتماعی باشد وظیفه ما این است به فیلم‌سازان مجوز نظم و امنیت بدهیم که اگر در سطح شهر تصویربرداری داشتند، مشکلی نباشد.
 
آمادگی شما در زمینه همکاری با نویسندگان چگونه است؟
 
ما در نیروی انتظامی، معاونت اجتماعی ناجی هنر حضور داریم و از نویسندگان خواهش دارم که قبل از نگارش کامل فیلمنامه به ما مراجعه کنند، هزینه‌ای هم برای تهیه کنندگان و نویسندگان ندارد و می‌توانند با آیین نامه مأموریت‌های ناجا آشنا شوند. ما آمادگی را داریم که در حین نگارش مشاوره لازم انتظامی را بدهیم.
 
شما در خصوص کاراکترهایی که نقش پلیس را ایفا می‌کنند، نظر می‌دهید؟
 
قبل از انتخاب بازیگر ما درخواست می‌کنیم که گروه کارگردانی تست گریم را به ما ارائه بدهند تا با آن چارچوبی که سیاست ناجا تعیین کرده آن مشخصات را داشته باشد. مثلا برای سریال «لیسانسه‌ها» تست گریم آقای بهنام تشکر به ما نشان دهند.
 
حضور بهنام تشکر را در سریال «لیسانسه‌ها» چگونه می‌بینید؟
 
آقای بهنام تشکر این افتخار را دادند که لباس پلیس را به تن کردند و ما و مردم دوستشان داریم. خواهش می‌کنم مردم سریال را ببینند و نظر خود را بدهند.
 
 
 
گفتگو الهام قبادی 

 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار