رئیس جمهور سوریه با ارسال دو پیام جداگانه خطاب به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

بشار اسد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبری و رئیس‌جمهور تسلیت گفتبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال دو پیام جداگانه خطاب به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

متن این دو پیام به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری عربی سوریه
ریاست جمهوری

حضرت آیت‌الله العظمی امام سید علی خامنه‌ای مد ظله العالی

رهبر انقلاب اسلامی ایران


السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

در نهایت حزن و اندوه خبر درگذشت مرحوم شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس اسبق جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت نمودیم و پیام تسلیت حضرتعالی در خصوص مرحوم فقید خواندیم که به عنوان یک نشان ملی و مبارزه‌ای در خصوص ایشان بود و بر مراتب ویژگی ها و سیره عملی وی در خدمت‌گزاری به جمهوری اسلامی ایران و ملت دوست ایران به لحاظ کیفی افزوده است. دکتر رفسنجانی مورد شکنجه و زندان از سوی دستگاه‌های امنیت شاه قرار گرفته بود و نیز دوشادوش همرزمان خود جهت پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش نمودند. در این راه به عمل و دفاع خود از هر آنچه که منافع ایران و مردم را در آن می‌دید ادامه داد، اگرچه این امر در مواردی اختلافاتی را برانگیخت، این امر نیز نشان‌دهنده اعتقاد آن فقید به باورهای خویش و آمادگی برای دفاع از آن دوره های متفاوت بود که این موضوع موجب پدید آمدن مودت و دوستی حضرتعالی بود و نیز احترام و تقدیر رقیبان و مردم به همراه داشت.

اینجانب بنام خود، دولت جمهوری عربی سوریه و ملت سوریه والاترین مراتب تسلیت و تعزیت به حضرتعالی ابراز می‌دارم. بدون شک جمهوری اسلامی قادر است این ضایعه را پشت سر بگذارد و بر دستاوردها و مشارکت‌های آن مرحوم مغفور اتکا بنماید.

رحمت و مغفرت برای آن فقید و برای حضرتعالی، خاندان وی و ملت دوست ایران صبر، شکیبایی از خداوند سبحان خواهانم.

"انا لله و انا الیه راجعون

حضرت امام مراتب والای مودت، احترام عرفان اینجانب را به شخص کریم شما پذیرا باشید.

رئیس جمهور عربی سوریه 
بشارالاسد



بسم الله الرحمن الرحیم

جمهور عربی سوریه
ریاست جمهوری

جناب رئیس جمهور حسن روحانی 
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران


السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

در نهایت حزن و اندوه خبر درگذشت مرحوم فقید شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری سرشار از مبارزه علیه ستم و ظلم و تلاش جهت عزت، سربلندی و اقتدار ایران دریافت نمودیم. مرحوم مغفور با موضعگیری‌های شجاعانه و صادقانه خود و تلاش پیگیرانه برای آزادی و کرامت ملت ایران شهره و زبانزد بود اگر چه این امر در مواردی موجب اختلاف نظر با دیگر همرزمان خود گردید، لیکن ایشان همواره به دوستی، مودت و هدف مشترک که وی را با آنان پیوند می‌داد پایبند بود و در این راستا ثابت نمود دارای اندیشه‌ای آزاد، اراده‌ای استوار و پایدار و وابستگی عمیق به کشور و ملت خود بود.

اینجانب بنام خود و بنام دولت و ملت جمهوری عربی سوریه پیوستن مرحوم مغفور به ملکوت اعلی به جنابعالی و نیز از طریق شما این ضایعه بزرگ را به دولت و ملت ایران تسلیت می‌گویم. اقتدار و شکوفایی برای کشور دوست جمهوری اسلامی ایران خواهانم و از خداوند سبحان مسئلت می‌دارم آن فقید را در بهشت برین خود سکنا گزیند.

انا لله و انا الیه راجعون

جناب رئیس جمهور عطرآگین‌ترین مراتب درود و مودت اینجانب برای شخص کریم جنابعالی پذیرا باشید.

برادرتان

رئیس جمهور عربی سوریه

بشار اسد
دمشق 20/10/1395

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار