انتشارات آستان قدس رضوی کتاب«امیرکبیر؛ هوشمندترین سیاستمدارایرانی»را در راستای بازشناسی یکی از بزرگترین و مقتدرترین مدیران و سیاستمداران ایران زمین به علاقه مندان معرفی می کند.

«امیرکبیر؛ هوشمندترین سیاستمدار ایرانی»به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آشنایی نسل جوان با شخصیت های بزرگ تاریخی و شناخت منش اخلاقی و اندیشه های آنان نه تنها برای رشد اجتماعی و فرهنگی کشور راهگشا است بلکه نشان می‌دهند که در هر برهه ای از تاریخ، چگونه می توان با مسائل و مشکلات خاص آن زمان دست و پنجه نرم کرد.

انتشارات آستان قدس رضوی نیز همزمان با سالروز قتل امیرکبیر در 165 سال پیش،شهادت میرزا تقی خان امیر کبیر، صدراعظم و قائم مقام مشهور و مدبر دوره ناصرالدین شاه قاجار، نسبت به معرفی کتاب «امیرکبیر هوشمندترین سیاستمدار ایرانی» نوشته نقی سلیمانی و تصویرگری ندا عظیمی ویژه گروه سنی نوجوان اقدام کرده است.

این کتاب که برای نخستین بار در سال 1385 توسط «به نشر» چاپ و منتشر شد، زندگانی امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار را با رویکردی داستانی و زبانی لطیف برای گروه سنی نوجوان بیان می‌کند.

از جمله ویژگی های کتاب «امیرکبیر هوشمندترین سیاستمدار ایرانی» می توان به شیوه نگارشی متفاوت اشاره کرد که طی آن در ابتدا نام تمام شخصیت ‌های کتاب و مقام ‌هایشان بیان شده و سپس با نموداری، رابطه ‌شان با هم مشخص و بالاخره ماجرای زندگی امیرکبیر در فصل‌هایی کوتاه و به صورت داستان‌ هایی مجزا بیان شده است.

با مطالعه این کتاب که جزئیات جالب و خواندنی از زندگی امیر کبیر را ارائه می کند، خواننده با شخصیت دلیر، جسور و تیزهوش وی آشنا شده و پاسخ به سوالاتی همچون علت مشکلات امیرکبیر در سال‌های آخر، مشکلات نظام پادشاهی ایران، کوته ‌فکری‌های شاه، نقشه‌های انگلیسی‌ها  و غیره را در می یابند.

کتاب «امیرکبیر هوشمندترین سیاستمدار ایرانی» که توسط انتشارات آستان قدس رضوی طی 104 صفحه و در قطع وزیری منتشر شده است، با قیمت 13000 در دسترس عموم علاقه مندان قرار دارد.

شایان ذکر است میرزا تقی خان امیر کبیر، صدراعظم و قائم مقام مدبر دوره قاجار در تاریخ بیستم دی ‌ماه سال 1230 در حمام فین کاشان به دستور ناصرالدین ‌شاه به قتل رسید.

علاقه مندان به تهیه کتاب «امیرکبیر هوشمندترین سیاستمدار ایرانی» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 و یا با شماره 09027652008 از طریق تلگرام با این انتشارات تماس برقرار کنند.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار