شهردار منطقه چهار مشهد از افزایش 8 هزار متر مربعی بوستان درحال احداث پنجتن 55 خبر داد.

افزایش 8 هزار متر مربعی بوستان پنجتن 55 در منطقه چهاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال الدین شاهچراغی گفت: با توجه به مطالعات انجام شده و نیازسنجی های صورت گرفته در این محدوده به منظور توسعه متوازن خدمات در حاشیه شهر، احداث بوستان بزرگی در انتهای پنجتن 55 در دستور کار قرار گرفت.
شاهچراغی افزایش سطح نشاط و شادابی شهروندان و ارتقاء سرانه فضای سبز منطقه را از مهمترین دلایل احداث این بوستان عنوان کرد و افزود: این بوستان در مجاورت پروژه مسکونی 132 واحدی آل عمران، شهرک های الحاقی نیکروز و نوکاریز و شهرک صبا در بلوار پنجتن قرار گرفته که با احداث آن نیاز شهروندان آن محدوده به فضای سبز، مرتفع خواهد شد.
او با بیان اینکه فاز اول این بوستان در 6 و دو دهم هکتار در حال احداث است و در سه ماهه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته زمین مورد نیاز جهت احداث فاز 2 این بوستان در مساحت 8 هزار متر مربع تملک شده که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.
شهردار منطقه چهار مشهد تصریح کرد: دو فاز این بوستان با انجام عملیات طراحی و احداث معابر و فضای سبز، زمین بازی کودکان، نصب مبلمان پارکی و پایه روشنایی و تجهیز به لوازم ورزشی با اعتبار 29 میلیارد ریال در حال احداث است.
شاهچراغی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فضای سبز این منطقه، اظهار کرد: 50 درصد از فضای سبز این منطقه را بوستان های بزرگ بهشت با 20 هکتار در بلوار شهید مفتح (ناحیه 1)، بسیج با 15 هکتار در شهید بابانظر 37 (ناحیه 2) و ارم با 18 هکتار در پنجتن 45 (ناحیه 3) تشکیل می دهد.
او افزود: پراکندگی بوستان ها و فضای سبز موجود در سه ناحیه به صورت متوازن است به طوری که در هر ناحیه بوستانی با مساحت بیش از 15 هکتار وجود دارد.
شهردار منطقه چهار در پایان خاطرنشان کرد: فاز 2 بوستان اقاقیا با 6 هزار مترمربع مساحت و اعتبار 5 میلیارد ریال در طبرسی شمالی 17 و فاز 2 بوستان خطی شهید بابانظر با 12 هزار مترمربع وسعت و 6 میلیارد ریال اعتبار واقع در بزرگراه شهید بابانظر حدفاصل بلوار شهید آوینی و پنجتن نیز در حال احداث می باشد.
منطقه چهار دارای 13 بوستان (منطقه ای و محلی) و دو بوستان بانوان بهشت و ارم است که با وجود 85 هکتار فضای سبز و باتوجه به تراکم بالای جمعیت منطقه چهار ، سرانه فضای سبز برای هریک از شهروندان این منطقه 3/3 متر مربع می باشد.
انتهای پیام// ن غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.