مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز گفت: در راستای ترویج فرهنگ نماز در مناطق و مکان‌های مختلف کشور در ۹ ماه امسال ۸۰۰ هزار نفر از مدیران، مربیان مدارس، والدین، پرستاران، بازاریان و کارکنان ادارات توانمند سازی شدند.

۸۰۰ هزار نفر در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز توانمند شدند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود دریس با بیان اینکه اقامه فریضه الهی نماز درمان دردهای عمده‌ فردی و اجتماعی  است اظهار داشت: همه مسئولان، سخنوران و سخنگویان و سایر دست‌اندرکاران   اعم از روحانیان و متولیان تبلیغ و تعلیم دین و قشرهای مردم در ترویج اقامه نماز مسئول هستند.

وی با بیان اینکه سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است تاکید کرد: با استناد به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس 25 سراسری نماز صراط مستقیم و حیات طیبه‌ هر جامعه تنها با اقامه‌ نماز در آن تحقق می‌یابد.

 مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ نماز تصریح کرد: با توجه به نقش مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اقامه نماز  رسانه‌ها باید همراه و همگام با دیگر نهادها در ترویج فرهنگ اقامه نماز تلاش کنند.

دریس با اشاره به اجرای طرح سلامت معنوی در مراکز درمانی گفت: این طرح  با هدف آموزش احکام نماز برای بیماران به پرستاران و بیماران دربیمارستان ها ارائه می‌شود که در بخشی از مراکز درمانی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های خانواده مطهر در مساجد افزود:  امسال ضمن برگزاری نشست‌های خانواده مطهر  با حضور خانواده‌ها در راستای ترویج فرهنگ معنویت در 9 ماه امسال 800 هزار نفر از مدیران، مربیان مدارس، والدین، پرستاران، بازاریان و کارکنان ادارات توانمند سازی شدند.

مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز  از راه‌اندازی مدرسه تخصصی نماز درقم خبرداد و گفت: در این زمینه 650 مربی آموزش دیده از این مرکز برای تدریس تخصصی آموزش اقامه نماز به استان‌ها اعزام شده‌اند.

دریس ترویج اقامه نماز صبح در مساجد را از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز دانست و خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده اقامه نماز جماعت صبح در مساجد مورد تاکید قرار گرفته که اکنون در 2 هزار مسجد نماز صبح به صورت جماعت با حضور روحانی اقامه می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم اقامه نماز در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده 95 درصد افرادی که به زندان محکوم شده‌اند اهل نماز و برنامه‌های معنوی نبودند.

مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز بیان کرد: بیش از 97 درصد رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و ایثارگران اهل نماز، مسجد، دعا و مناجات بودند و این نشان دهنده برکات و آثار نماز در رشد و تعالی انسان است.

دریس با اشاره به اینکه در 90 درصد مدارس نماز جماعت برگزار می‌شود گفت: در بیش 40 درصد از این مدارس نماز جماعت به امامت روحانی و 60 درصد دیگر به امامت مربیان پرورشی اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.