ساری؛

ورود نخستین آب کیوی به بازار

نخستین بار در کشور آب کیوی در بسته‌بندی مناسب روانه بازار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: برای نخستین بار آب کیوی در بسته‌بندی روانه بازار خواهد شد و در این طرح 10 هزار تن کیوی توسط سازمان تعاون و روستایی خریداری و جمع‌آوری شد.

وی افزود: قبل از این کار با کارخانه‌های فرآوری و تولید آبمیوه رایزنی‌هایی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: تا به حال کیوی در کشور فرآوری نشده بود که با چند کارخانه از جمله کارخانه‌ای در استان خراسان رضوی، یک کارخانه در ارومیه، یک کارخانه‌ در شاهرود و مازندران قرار شد، تا کیوی‌های را تبدیل به پوره و کنسانتره کنند.

دلاور حیدرپور افزود: دولت پس از سرمازدگی 20 میلیارد تومان برای خرید تضمینی کیوی به باغداران اختصاص داد که 10 هزار تن کیوی یخ ‌زده جمع‌آوری و توسط 5 کارخانه فراوری به پوره و کنسانتره تبدیل خواهد شد.

وی گفت : دولت 20 میلیارد تومان برای خرید توافقی کیوی مصوب کرد که بلافاصله کیوی یخ زده را کیلویی 600 تومان از باغداران مازندرانی خریداری و آن را جمع‌آوری شد.

وی افزود: با تمام مشکلات به وجود آمده سه کانتینر پرتقال هفته گذشته به روسیه ارسال شد.

پس از سرمازدگی آذرماه در باغات مرکبات 30 درصد پرتقال درختان دچار یخ‌زدگی، 30درصد آسیب‌دیدگی و 40 درصد بدون هیچ گونه مشکلی سالم باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار