سناتور افراطی جمهوریخواه آمریکا در بیانیه‌ای پایان ریاست جمهوری اوباما را به معنای آخرین واردات اورانیوم به ایران دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آمریکا در گزافه‌گویی‌های اعلام کرد: پایان ریاست جمهوری باراک اوباما به معنای آخرین واردات اورانیوم به ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای است. بنابراین خبر خوبی است که اوباما کمتر از دو هفته دیگر کاخ سفید را ترک می‌کند. 

بر این اساس، کاتن در ادعاهایی واهی گفت: توافق هسته‌ای (موسوم به برجام) که اوباما با ایران در سال 2015 میلادی به امضا رساند شرایط را بدتر از گذشته کرد و تهدید دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای را کاهش نداد. 

این سناتور افراطی جمهوریخواه در بیانیه‌ای خود آورده است: در حال حاضر اوباما در لطفی که به ایران داشت، به این کشور اجازه واردات اورانیوم کافی برای ساخت 10 بمب هسته‌ای را داد. خبر خوب برای جهان این است که پیش از آنکه تهران بتواند سانتریفیوژهای لازم برای غنی سازی این میزان اورانیوم را فعال کند، دوره ریاست جمهوری اوباما در ده روز آینده به پایان خواهد رسید.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) اعلام کرد: براساس توافق هسته‌ای سال 2015، تهران اجازه واردات اورانیوم از خارج از کشور را دارد. وی تاکید کرد: اورانیوم‌های وارداتی ایران، غیر غنی‌سازی شده (معدنی) و غیرقابل استفاده (مستقیم) در تسلیحات هسته‌ای است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۲ دی ۱۳۹۵
با این معلول ذهنی دهنش را باز کرد.
آخرین اخبار