رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با مصوبه دولت، حکم قضایی و تعیین زمین‌های معوضی تنفس‌گاه 10 میلیون شهروند تهرانی از تصرفات آزاد می‌شود.

تنفس گاه پایتخت نشینان از تصرفات آزاد می شودمعصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: در سال‌های اول انقلاب به اشتباه، بخشی از پارک ملی خجیر _سرخه حصار به یک تعاونی واگذار شد که از همان زمان سازمان حفاظت محیط زیست اعتراض خود را به آن اعلام کرده است.

ابتکار تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل واگذاری های صورت گرفته در پارک ملی خجیر سرخه حصار، تصرفاتی رخ داده که در دوره ای این تصرفات بر خلاف قانون استمرار یافته است.

وی ادامه داد: اما اکنون طبق مصوبه دولت و با حکم قضائی، زمین های معوضی تعیین شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم افراد بتوانند زمین‌های معوضی خود را تحویل بگیرند تا پارک ملی خجیر سرخه حصار آزاد شود.

معاون رئیس جمهور افزود: پارک ملی خجیر سرخه حصار که در جوار تهران قرار دارد، تنفس گاه 10 میلیون شهروند است.

ابتکار تأکید کرد: این پارک باید برای نسل های آینده نگهداری شود .

وی بیان گفت: پارک ملی خجیر سرخه حصار از قدیمی ترین پارک‌های ملی دنیاست که قبلا شکارگاه بوده و قدمت حفاظتی آن شاید به حدود 200 سال برسد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: شورای عالی محیط زیست مصوبه ای برای پارک ملی بودن منطقه خجیر سرخه حصار دارد.

ابتکار افزود: حفاظت و مدیریت پارک ملی خجیر سرخه حصار بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است .

وی تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای مناطق تحت مدیریت خود به ویژه پارک های ملی همچون پارک ملی خجیر سرخه حصار که از عالی ترین درجه حفاظتی برخوردارند به هیچ عنوان اجازه نقل و تصرف و تغییر کاربری نمی دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار