رئیس اداره قرآن ،عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون سه هزارو 500 محفل انس با قرآن کریم در سطح آموزشگاههای این استان برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد تقوی افزود: در حال حاضر 14 مرکز دارالقرآن در سطح استان با هدف ترویج و تحکیم فرهنگ قرآن وعترت در سطح استان فعال است.
وی اظهار کرد: محافل انس با قرآن در سطح استان با هدف آشنایی هر چه بیشتر با مفاهیم و معارف قرآنی و توسعه و تحکیم فرهنگ قرآن و عترت در بین دانش آموزان برگزار می شود.
تقوی بیان کرد: بر اساس منشورتوسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در دوره ابتدایی فعالیت ها و برنامه های قرآنی با محوریت آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن والگوی تلاوت های تقلیدی قراء بزرگ اجرا می شود و در دوره های اول و دوم متوسطه علاوه بر روخوانی و روانخوانی قرآن ؛ آشنایی با قرائت ترتیل و تحقیق و مفاهیم قرآنی مورد توجه قرار می گیرد .
به گفته تقوی برگزاری مسابقات یازده گانه قرآنی در بخش دانش آموزان پسر و مسابقات 9 گانه قرآنی در بخش دانش آموزان دختر در سال جاری برگزار شده است.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان حیات طیبه یاد شده و این مسابقات در دستیابی به این هدف عالی تاثیر گذار می باشد.
وی اظهار کرد:فعالیت های توسعه و تحکیم فرهنگ قرآنی در سطح مدارس و آموزشگاه های استان با هدف تحت پوشش قرار گرفتن تمام دانش آموزان انجام می شود و هیچگونه محدودیتی در این راستا وجود ندارد.
تقوی اضافه کرد: سال گذشته 27 هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی تحت پوش این فعالیت ها قرار گرفت.
وی اظهار کرد: همزمان با یوم الله دهه فجر یک مرکز دارلقرآن در شهرستان دلفان به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.