سومین دوره پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای در واحدهای آموزشی گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: این المپیاد ورزشی در رشته های ایستگاه های ورزشی گویرانی، تنیس روی میز، والیبال، ایستگاه های آمادگی جسمانی، بازی های بومی- محلی، طناب زنی، گلبال، شطرنج نابینایان و طناب کشی برگزار می شود.

سید امیر فرحسینی افزود: پیشگیری از پیشرفت اختلال های جسمی و روانی دانش آموزان استثنایی، توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی، ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی و شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین اهداف برگزاری پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی اعلام کرد.

وی ایجاد شور، رقابت سالم و تقویت اعتماد به نفس در مدارس را زمینه ساز ورزش قهرمانی دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته با برگزاری این طرح، دانش آموزان مستعد شناسایی شده و با اعزام به مسابقات کشوری، موفق به کسب 26 مدال انفرادی و 3 مقام تیمی شدیم.

سومین پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای استثنایی کشور در طول سال تحصیلی در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین و پرورش قوای جسمانی، روحی، اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان با حضور بیش از دو هزار نفر از دانش آموزان در سه بخش بازی های دبستانی، پرورشی و بومی – محلی و نیز رشته های ورزشی آموزشگاهی در حال اجرا است.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.