مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ماه سال آینده که دوره محاسبه برداشت ماهی تکمیل می‌شود، تولیدات به ۹ هزار تن برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میر آرمان واعظی افزود: سال گذشته نزدیک به 8 هزار تن ماهی سردابی و گرمابی در استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ماه سال آینده که دوره محاسبه برداشت ماهی تکمیل می‌شود، تولیدات به ۹ هزار تن برسد.

وی افزود: سال گذشته ۴۶۰ استخر پرورش ماهی در استان فعال بود که از ابتدای امسال ۲۰ استخر دیگر فعال شده و احداث ۲۰ مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد مزارع پرورش ماهی به ۵۰۰ مورد افزایش یابد و به تبع تولیدات ماهی استان نیز با افزایش مزارع رشد خواهد یافت.

واعظی تأکید کرد: به غیر از افزایش تعداد مزارع بهبود مکانیزاسیون تولید و آموزش چهره به چهره نیز در دست اقدام است و موجب شده تولیدات با راندمان قابل‌توجه همراه شود.

وی به افزایش پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود پرورش ماهی در قفس نیز با رشد آماری قابل‌توجه همراه باشد.

واعظی در خصوص میزان تولیدات ماهی سفید با توجه به رهاسازی بچه ماهی در سال گذشته اشاره کرد: سال گذشته در اقدام کم‌نظیری دو میلیون بچه ماهی سفید در سدها رهاسازی شد.

وی افزود: هر چند در حال حاضر صید پراکنده با وزن ۱۵۰ گرم انجام می‌شود اما پیش‌بینی شده تا پایان سال وزن ماهی سفید سدها به ۳۰۰ گرم نیز برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.