مستندساز سازمان یونسکو به فارس سفر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت:‌ مستندساز سازمان علمی فرهنگی ملل متحد یونسکو برای بررسی شرایط لازم تصویربرداری از سایت های جهانی فارس به استان فارس سفر کرد.

مصیب امیری  بیان کرد: پیترهانس لاتزکو مستندساز یونسکو برای تهیه فیلم مستند از سایت های ثبت جهانی تخت جمشید، پاسارگاد،باغ های پاسارگاد، باغ ارم و همچنین محور ساسانیان در 3 شهرستان بیشاپور، فیروزآباد و سروستان که در آستانه ثبت جهانی قرار دارند به استان فارس سفر کرده و کار وی از فروردین 96 آغاز می شود.

امیری ابراز امیدواری کرد 3 اثر فاخر استان فارس که به محور ساسانی معروف و شامل مجموعه طبیعی و تاریخی بیشاپور و نقوش برجسته چوگان در کازرون، کاخ ساسانی در سروستان، کاخ اردشیر و قلعه دختر در فیروز آباد است تا سال 97 در فهرست آثار جهانی ثبت شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در کشور رتبه برتر آثار ثبت جهانی را دارد اضافه کرد: میراث فرهنگی استان فارس در سه سال گذشته در زمینه ثبت جهانی آثار از 2 اثر به 4 اثر رسیده و پیگیری‌ برای ثبت جهانی محور ساسانی ادامه دارد.

گفتنی است ،در  بررسی های پژوهشی باستان شناسی 10 اثر دارای قابلیت ثبت جهانی از جمله آرامگاه حافظ سعدی، بازار قیصریه لار، بازار شیراز،مجموعه ایزدخواست آباده دراستان فارس شناسایی شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار