مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از افزایش حجمی 11درصدی میزان صادرات انواع دام و فرآورده های خام دامی به 25 کشور جهان از مبدا این استان خبر داد.

افزایش صادرات کالای های مرتبط با دام و طیور از خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل دامپزشکی استان گفت: حجم صادرات مذکور 45 هزار تن و ارزش آن طی 9 ماهه ابتدای امسال بیش از 51 میلیون دلار بوده است که تمامی مقادیر یادشده با نظارت دامپزشکی و صدور بیش از 2500 مجوز بهداشتی دامپزشکی استان صادر شده است.

مجید روحانی نژاد کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه، چین و هندوستان و اعضای اتحادیه اروپا نظیر؛ ایتالیا و لهستان را از مشتریان این اقلام صادراتی دانست.

او در زمینه واردات نیز اظهار داشت: واردات ایران از 4 کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می گیرد.

روحانی نژاد، عمده اقلام وارداتی استان در زمینه دام و طیور را گندم و جو دامی، کنجاله ، پنبه دانه،دانه کتان، پیله ابریشم و ... دانست که همگی قبل از ورود به کشور باید مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

او دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود.

انتهای پیام// ف ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار