معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مرحوم آیت الله هاشمی مانند یک سرباز آماده باش در قالب یک مدیر لایق تمام عیار در خدمت امام(ره) و انقلاب بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام مجیدانصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، در مراسم بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد گفت: مرحوم هاشمی از روزهای نخستین انقلاب اسلامی در کنار امام(ره) قرار گرفت، وی همواره با هوش سرشار و قدرت تحلیل بالا و مهمتر از همه شجاعت و پایمردی، در خدمت امام(ره) بود.

حجت الاسلام انصاری افزود: راه امام را شاگردان و پیروان او همچون  آیت الله هاشمی و رهبر معظم انقلاب، ادامه دادند.

وی ادامه داد: باید مبانی و پیام های انقلاب را به نسل امروز و فردا منتقل کنیم.

حجت الاسلام انصاری خاطر نشان کرد: در مدتی که امام  خمینی در تبعید بودند، هاشمی کانون وحدت در داخل کشور و منطقه بود و برنامه های امام خمینی (ره)را به پیش می برد.

حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: آیت الله هاشمی پس از پیروزی انقلاب ، در دوران جنگ با استفاده از نیروهای بسیج و در جایگاه جانشین فرمانده کل قوا خدمات ارزنده ای کرد و پس از آن ،در دوران سازندگی در پست های مختلف ،همواره موثر بوده است و خطبه های او همواره آرامش دهنده فضای عمومی کشور بود.

وی گفت: هاشمی به عنوان یار دیرین ،با سابقه ۵۹ سال رفاقت با رهبر معظم انقلاب ،در کنار رهبری ماند و مدال اعتدال سیاسی داشت.

حجت الاسلام انصاری به نقش هاشمی در انتخاب  رهبری اشاره کرد و گفت :با رحلت امام خمینی (ره)جانشینی رهبری، با تدبیر آیت الله هاشمی و فرزند امام(ره)به بهترین حال و بدون حاشیه انجام شد.

وی بیان کرد: هاشمی آرزوهای بزرگ برای ملت ایران داشت و با نهایت دلسوزی برای کشور برنامه ریزی می کرد.

معاون حقوقی ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور مشکلات بزرگی دارد و دشمن در کمین است و هیچ راهی به غیر از اتحاد و همدلی و کمک به پیشبرد اهداف کشور  وجود ندارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار