رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فرش از استان همدان صادر شده است.

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری فرش همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد علی‌بابایی اظهار داشت: در سال 76 بیمه قالی‌بافان توسط مجلس به تصویب رسید و قالی‌بافان توانستند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی به بیان عدم برنامه‌ریزی مناسب دولت در پرداخت حق‌بیمه‌ها براساس مکانیزم خاص و تعریف‌شده اشاره کرد و افزود: به علت اینکه احراز شرایط بیمه‌شوندگان و قالی‌بافان به درستی تعریف نشده بود، افراد زیادی برای تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه خودشان را بافنده معرفی کردند.

وی از لغو بیمه قالی بافی 2 هزار نفر در استان خبرداد و تصریح کرد: با بازرسی و کارشناسی های به عمل آمده این تعداد افراد قالی باف نبودند و به همین دلیل بیمه آنان لغو شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مشاغل رفوگری، بافندگی، طراحی و نقشه‌کشی، پرداخت‌چی، چله‌کشی و رنگرزی شامل بیمه قالی‌بافی می شوند، اظهار داشت: در حال حاضر 18 هزار نفر تحت پوشش بیمه قالی بافی هستند .

علی بابایی با بیان اینکه استان همدان با معیارهای صدور فرش دستبافت فاصله دارد،  خاطرنشان کرد: در طی 10 ماهه اخیر سال جاری یک میلیارد و 700 میلیون دلار فرش از استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بازار صادرات با رکود مواجه است، گفت: رفوگران فرش‌های کهنه را جمع‌آوری و برای صادرات مرمت می‌کردند.

این مسئول بیان داشت: حمایت از تولید فرش دستبافت در کشور و استان کمرنگ است و این درحالیست که باید تسهیلات لازم به بافندگان ارائه شود تا بتوانند مواد اولیه برای فرش دستبافت تهیه کنند .


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار