امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: آیت الله هاشمی متعلق به هیچ جناحی نبود، هیچ جناحی حق ندارد وی را به نفع خود مصادره کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله عباس رحیمی دیشب در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد امام خمینی اظهار کرد: تمام حرکات، رفتار و اعمال هاشمی از روز اول شروع مبارزات تا روز آخر بر مبنای ایمان بود و او به خدا، پیامبر اسلام و ولایت باور واقعی داشت.

امام‌جمعه خمینی‌شهر تصریح کرد: بین کسی که در ظاهر شعار می‌دهد به خدا و رسول اکرم و ولایت باور دارد ولی قلبا این باور اعتقاد ندارد، با کسی که واقعی به این باور رسیده، تفاوت وجود دارد و این شخصیت در ایمان به ارکان دین اسلام مخصوصاً، ولایت و امام راحل و مقام معظم رهبری به‌ عنوان ولی‌فقیه قلبا باور خود را به اثبات رسانده بود.

رحیمی با بیان اینکه شجاعت و خطرپذیری از خصوصیت‌های مهم این شخصیت بود، ادامه داد: بعضی‌ها دلهره و اضطراب دارند وقتی طرحی مطرح می‌شود، جرأت اقدام و پیشرفت ندارند ولی شخصیت او به‌ گونه‌ای بود که جرأت، شهامت و جسارت را برای هر کاری داشت.

وی با بیان اینکه هاشمی بن‌بست‌شکن بود، تصریح کرد: وی هرکجا با بن‌بست برخورد می‌کرد، با مدیریت و خلاقیت خود راه و بن‌بست را باز  می‌کرد.

رحیمی با بیان اینکه شخصاً شاهد مجاهدت و تلاش‌های این فرد فرهیخته به‌ عنوان مدیر جنگ و ریاست مجلس به‌ صورت هم‌زمان بودم، بیان کرد: مجاهدت او بر پیروزی انقلاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هاشمی به‌ صورت مستقیم در مبارزات دوران انقلاب همراه و یار امام راحل بودند.

وی با بیان اینکه هاشمی ازجمله روحانیونی بود که به‌ اجبار و دستور شاه به دوره سربازی اعزام شد، افزود: مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی، شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر همه جز ستون‌های انقلاب بودند.

امام‌جمعه خمینی‌شهر با اشاره به اینکه هاشمی تمام شرایط یک مسلمان واقعی را داشت، تصریح کرد: او مرد نظام، انقلاب و یار واقعی امام و ولایت بود و برای همین مردم با هر سلیقه و گرایش سیاسی در مراسم تشییع‌جنازه او سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه او متعلق به هیچ جناحی نبود، گفت: هیچ جناحی حق ندارد او را به نفع خود مصادره کند؛ اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و اعتدال‌گرایان حق ندارند هاشمی را به نام خود مصادره کنند.

امام‌جمعه خمینی‌شهر با اشاره اینکه مردم خادمان واقعی خود را می‌شناسند و قدردان آن‌ها هستند، ادامه داد: هیچ‌کس شک ندارد که هاشمی شخصیت مؤثر در رأی خبرگان رهبری برای انتخاب مقام معظم رهبری بود.

رحیمی با بیان اینکه بعد امام راحل شخصیتی بالاتر و مناسب‌تر از مقام معظم رهبری برای تصدی و مسؤولیت نظام وجود نداشت، عنوان کرد: بعضی افرادی که سطحی فکر می‌کنند، تلاش می‌کنند شخصیت هاشمی را روبروی مقام معظم رهبری قرار دهند اما باید بدانند که این خدمت به مقام معظم رهبری نیست و این روش کاملاً اشتباه است.

وی بیان کرد: کلیه احزاب و گروه‌های سیاسی درونی متعلق به ‌نظام هستند و پیرو نظام و انقلاب‌اند و باید حساب آن‌ها را از گروه‌های خودفروخته، ضدنظام و وابستگان به آمریکا و کشورهای غربی در بیرون کشور مجزا کرد.

امام‌جمعه خمینی‌شهر بابیان اینکه ایجاد تفرقه بین احزاب سیاسی عمل تضعیف نظام و ولایت‌فقیه می‌شود، ادامه داد: شخصیت هاشمی از شخصیت مقام معظم رهبری جدانشدنی است.

 مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به  دعوت امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خمینی‌شهر و با حضور اقشار مختلف جامعه با گرایشات مختلف سیاسی برگزار شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.