وی با بیان این که مأموریت مهم و خطیر این نهاد فرهنگی رساندن دانش آموزان به کمال و تقرب الهی است، تصریح کرد: تحقق این امر هم نیازمند عزم ملی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاههای مختلف است.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را آغاز تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت و تحقق خرد جمعی دانست و افزود: تشکیل این شوراها مشارکت و نظارت مردم و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود را فراهم کرده است.
بختیار هفته شوراهای آموزش و پرورش را فرصت بسیار ارزشمندی برای سپاس و قدردانی از تمامی خیرین بزرگوار و قدردانی از زحمات و تلاشهای بیوقفه تمام فرهنگیان زحمتکش، دلسوز و مدیران فرهیخته و اعضای شوراهای آموزش و پرورش دو شهرستان برشمرد.
وی تأکید کرد: مشارکت و چگونگی تحقق شوراهای آموزش و پرورش ریشه در تاریخ دیرینه ملتها دارد و بخشی از فعالیتهای آموزش و پرورش بسیاری از کشورها از جمله کشور ما بر اساس مشارکتهای مردم استوار بوده است.
بختیار عنوان کرد: مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به معنی واقعی و بنیادین آن تحقق مییابد چون ذات آموزش و پرورش مشارکت همه عوامل و عناصر دخیل در فرآیند یاددهی و یادگیری را میطلبد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: مشارکت در تصمیمگیریهای آموزش و پرورش سبب رشد و بالندگی آموزش و پرورش میشود و زمینه تحقق جامعه پویا را فراهم میسازد.
وی خاطرنشان کرد: روح و هدف قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش کاستن تصدی دولت، واگذاری امور به مردم، عدم تمرکز در اجرا، توسعه مشارکت مردم و دستاوردهای فراوان دیگر در عرصه تعلیم و تربیت است.
بختیار گفت: با تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش راه مناسبی برای مشارکت مردم و مسؤولان اداری در تصمیمگیریها و نظارت بر امور آموزش و پرورش فراهم شده است.
وی
ابراز داشت: با مساعدت هر چه بیشتر اعضای شورای آموزش و پرورش و تمام
فرهنگیان دلسوز و خیرین گرانقدر و معتمدین شهرستان و با بهرهگیری از
کلیه منابع و امکانات موجود دو شهرستان میتوان قدمهای مؤثری در جهت
ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای آموزش و پرورش و رفع تنگناهای موجود
برداریم.
انتهای پیام/م