امام جمعه ارومیه:

رسانه‌های غربی یکی از عوامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند

امام جمعه ارومیه گفت:رسانه‌های غربی یکی از عوامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: داشتن وصیت‌نامه یکی از واجباتی است که نشان از توجه مؤمن به معاد و مرگ است و بر اساس کلام الهی این مسئله حقی نوشته شده بر مؤمنان است که به وصیت‌نامه به درستی عمل کنند.

وی افزود: بر اساس روایتی از نبی گرامی اسلام (ص) روا نیست که مسلمان شبی بر بستر رود در حالی که وصیت‌نامه خود را تنظیم نکرده است و نوشتن وصیت‌نامه از روی عدالت از دیگر سفارشات دین است به طوری که چنین وصیتی را عین بخشیدن اموال در طول حیات فرد عنوان فرموده‌اند.

از تمامی مردم ایران اسلامی که در ایام رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادای دین کردند و وظیفه انقلابی و اخلاقی خود را به جای آوردند ‌‌نهایت قدردانی را می‌کنیم و این عمل نشان از قدر‌شناسی ملت ایران است.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از 60 سال عمر خود را برای مبارزه با استکبار و استکبارستیزان صرف کرد و از ایام نوجوانی در ساواک پرونده برای وی تشکیل شده بود که نشان از شاه ستیزی وی بود و وی در زیردست امام خمینی (ره) پرورش یافته بود و همیشه در حال تلاش برای مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

قریشی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسلک و روش جداگانه‌ای داشت و این اختلافات اجتهادی و فکری هیچ زمانی سبب جدایی ایشان از مردم و رهبری نشده بود و باید به نظرات متفاوت دیگران باید احترام گذاشت که یکی از آموزه‌های دین اسلام است و حتی کسانی که طرز فکری ایشان را قبول نداشتند در مراسم وفات ایشان شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: با این همه حال سیل عظیمی از مردم در وفات ایشان وحدت و همبستگی خود را نشان دادند و در این میان عده‌ای خناس به تعبیر مقام معظم رهبری هستند که همیشه درصدد از بین بردن وحدت بین مردم هستند ولی همیشه با شکست روبه‌رو می‌شوند و مردم ایران وظیفه‌شناس هستند و درک می‌کنند که در چه عرصه‌ای چه عملی را انجام دهند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: ایجاد اتفاق، عفت و مهربانی بین مسلمانان یکی از مهم‌ترین مسائل دین اسلام است که بسیار به آن اشاره شده است و از ایجاد تفرقه و جدایی نفی کرده است و هر کسی تلاش کند که تفرقه بین دو فرد را هموار سازد جایگاه بالایی نزد خداوند دارد و در راستای دین گام برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی یکی از عوامل ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند که از مسائل ریز نیز برای ایجاد افتراق استفاده می‌کنند و در ایام وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به دنبال کارشکنی بودند که با وحدت و انسجام امت اسلامی ایران روبه‌رو شدند و ملت ایران همبستگی روز افزون خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.