روزنامه واشنگتن پست مدعی شد روسیه با دور زدن دولت واشنگتن، از تیم انتقال قدرت رئیس ‌جمهور منتخب آمریکا برای شرکت در مذاکرات سوریه دعوت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست روز جمعه مدعی شد روسیه با دور زدن دولت اوباما، از تیم انتقال دونالد ترامپ دعوت کرده  است در گفتگوهای آتی صلح سوریه در قزاقستان شرکت کند.

ترکیه که همراه با روسیه میزبان این گفتگوهاست پیشتر اعلام کرده بود از واشنگتن درخواست خواهد شد در این گفتگوها، که احتمالا روز 23 ژانویه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، شرکت کند.

اما روسیه این مساله را تایید نکرد و دولت کنونی آمریکا نیز روز جمعه گفت از آن درخواست نشده است در این گفتگوها شرکت کند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: "ما هنوز درخواستی دریافت نکرده‌ایم، اما اگر دعوتی دریافت کنیم قطعا توصیه‌ای" به دولت ترامپ خواهیم کرد تا به این دعوت احترام بگذارد.

این نشست سه روز بعد از آغاز به کار ترامپ برگزار می‌شود.

دعوت‌نامه‌های این نشست هنوز ارسال نشده است و ترکیب شرکت‌کنندگان هنوز نامشخص است.

در این حال  واشنگتن پست مدعی  شد سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن، در تماس تلفنی با مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ، از وی برای شرکت در این گفتگوها دعوت کرده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام ناشناس در تیم انتقال ترامپ گفت "هنوز تصمیمی گرفته نشده است." وی افزود: "من در حال حاضر چیز دیگری درباره حضور آمریکا ندارم که بگویم."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار