به گزارش گروه استان های باشگاه
خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آرش رضایی اظهار کرد: این پروژه اکنون صاحب تونل دسترسی شده و به زودی اجرای تونل اصلی آن نیز آغاز خواهد شد.
وی از محدودیت مالی که این پروژه با آن مواجه است یاد کرد و افزود: همین روند باعث شده سرعت پروژه قطار شهری آنطور که حقش است، نباشد.
شهردار کرمانشاه از در نظر گرفتن راههایی برای تامین اعتبار این پروژه خبر داد و تاکید کرد: قرارداد 350 میلیارد تومانی با بانک شهر برای پوشش مالی پروژه بستهایم.
به گفته این مسئول، حدود 70 درصد قرارداد پیمانکار این پروژه تهاتری است و از طریق املاک تامین میشود و 30 درصد آن نقدی است.
رضایی معتقد است، پروزه قطارشهری اولین پروژهای بود که قراردادهای مختلف از این تیپ را وارد شهر کرمانشاه کرد و در گذشته چنین قراردادهایی نداشتیم.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد: این پروژه اکنون در مسیر صحیح اجرا قرار دارد و کرمانشاه به چنین سیستم انبوهبری به شدت نیاز داشت.
وی از سرمایهگذاری بزرگ 1800 میلیارد تومانی در پروژه قطار شهری هم یاد کرد و ادامه داد: این پروژه ابتدا قرار بود به صورت "منوریل" اجرا شود که اصلاح آن بزرگترین خدمت این دولت به شهر و حتی استان کرمانشاه بود که باعث شده این سرمایهگذاری بزرگ به مسیر اشتباه نرود.
انتهای پیام/ح