مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: تاکنون هیچ موردی از آفنولانزای فوق حاد پرندگان در شهرضا مشاهده نشده است اما لازم است کشاورزان منطقه تدابیر پیشگیرانه لازم را اجرا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا تاکی  عنوان کرد: ميزان بارندگي سال زراعي 96 – 95 در شهرستان شهرضا تا پايان آذرماه 27 ميليمتر اعلام شده كه اين ميزان نسبت به سال زراعي گذشته تا اين تاريخ 84درصد افزايش و نسبت به میانگین بلند مدت 31 در صد كاهش داشته است.
وی از برگزاري دوره آموزشي آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد و افزود: در این دوره آموزشی که ويژه مرغداران وكاركنان كشتارگاه‌هاي طيور برگزار شد، اطلاعاتی درباره ميزان آلودگي در سطح كشور به اين بيماري، نحوه شيوع بيماري وراه‌هاي انتقال آن و روش‌هاي پيشگيري و اقدامات لازم در صورت بروز بيماري، به شرکت کنندگان ارائه شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرضا ادامه داد: تاكنون هيچ مورد ي از ابتلا به اين بيماري در استان اصفهان گزارش نشده ولي به منظور پيشگيري به همه كشاورزان، باغداران و گلخانه داران درباره رعايت احتياط در حمل و نقل كود مرغي و نيز عدم ورود اين نوع كود از شهرستان‌ها و استان‌هاي ديگر تا زمان ريشه كني بيماري، هشدار داده شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.