جدال صنعت و دانشگاه ازکجا آغاز شد؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: دانشگاه های ما منتظر نشسته اند تا صنعت به سراغشان بیاید و از طرفی صنایع ما هم به توانایی علمی و کاربردی دانشگاهی اعتماد ندارند.

حسین محمودی اصل کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این نکته که دانشگاه های ما منتظر نشسته اند تا صنعت به سراغشان بیاید و از طرفی صنایع ما هم به دلیل عدم اثبات توانایی دانشگاهها، به آنها اعتماد ندارند، گفت: در حوزه هایی چون پزشکی ،رباتیک و نرم افزار، اعتماد و همکاری خوبی بین صنعت و دانشگاه شکل گرفته است اما در حوزه علوم انسانی و مهندسی حفره بزرگی بین صنایع و دانشگاهها وجود دارد.

محمودی اصل تاکید کرد: تصور صنعت از دانشگاه این است که دانشگاه آنها را در قیدوبندی قرار می دهد که ضمن هزینه ساز بودن، انعطاف را از بخش صنعت گرفته و به مرور زمان مدیریت واحدها را تصاحب خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: این موضوع که دانشگاهها در موفقیت طرح ها سهیم شده و در صورت عدم موفقیت هزینه های تحمیلی برگردن تولید کننده و صنعتگر باشد، موجب شده تا صنایع از اینکه محل آزمون و خطا قرار بگیرند واهمه داشته باشند.

وی باتاکید براین موضوع که صنایع، دانشگاهها را فاقد تجربه عملیاتی می دانند، خاطرنشان کرد: باید محل تلاقی دولت و صنعت با ورود دانشگاهها تکمیل شده و دولت برای واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند،کارگروه های علمی از دانشگاهها با هزینه و حمایت دولتی تعیین کند تا بتواند بخشی از نیاز های صنعت را تامین کرده و خروجی مناسب و بدون هزینه های جانبی را تضمین کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دانشگاه ، صنعت ، شکاف ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار