۳۰۲ میلیون یورو به طرح‌های صنعتی گیلان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان از پرداخت ۳۰۲ میلیون یورو به طرح‌های صنعتی این استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

محمدحسین اصغریان گفت : گیلان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار رتبه سوم کشور را دارد و اخیراً ۴۷۰ میلیارد تومان برای صنایع کوچک و بزرگ استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه وام‌ها برای طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پرداخت شده است، افزود : در سال ۹۰ قیمت دلار حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان شد و ارزش نقدینگی کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلان درباره استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای واحدهای صنعتی گیلان گفت: در سال های ۹۴ و ۹۵ ، ۳۰۲ میلیون یورو برای طرح‌های صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی تحریم‌ها را در ایجاد مشکلات واحدهای تولیدی بی‌تاثیر ندانست و خاطرنشان کرد: واحدها در رکود بودند و اگر چه اکنون خروج از رکود به تدریج در حال انجام است اما بسیاری از واحدهای تولیدی عنوان کردند که هنوز نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند و رکود همچنان وجود دارد.

اصغریان بیشترین مشکل واحدهای تولیدی گیلان را نقدینگی دانست و گفت : واردات، تبعات مالی، عدم ثبات قوانین و مقررات که زود به زود تغییر می‌کند و سنگینی عوارض از جمله مشکلات واحدها است .


انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.