خوشخوان:اعتراضات مربیان تمرکز داوران را بر هم می زند

پیشکسوت داوری کشورمان گفت:اعتراضات جنجالی عوامل تیم ها،تمرکز داوران را بر هم می زند.

حمید خوشخوان در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عملکرد داوران در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: باید عنوان کنم ای کاش داور نمی شدم و از این حرفه خسته شدم چرا که اشتباهات تاثیرگذار داوران رویای تیم ها را برای رسیدن به صدر یا کسب پیروزی به راحتی به باد می دهد.

وی در ادامه افزود: من در سطوح مختلف داوری حضور داشته ام و دیدارهای مهمی را قضاوت کرده ام. باید گفت که همیشه و در همه حال اعتراضاتی به امر داوری شده است. بازیکنان تیم ها در زمین به نحوه قضاوت،مربیان در کنار زمین و هواداران از روی سکوها و حتی خارج از ورزشگاه از نحوه سوت زدن و قضاوت داوران ناراضی اند.

خوشخوان در باره اینکه آیا بازیکنان و مربیان حق اعتراض به نحوه قضاوت داور را دارند یا خیر گفت: نه به هیچ وجه چرا که داور باید در فضایی آرام به قضاوت بپردازد واعتراضات جنجالی عوامل تیم ها،تمرکز داوران را بر هم می زند.

پیشکسوت داوری کشورمان با اشاره به گفته علی دایی سرمربی تیم فوتبال نفت تهران مبنی بر اینکه فیفا باید از قوانین فوتبال کشورمان الگو برداری کند تصریح کرد: دایی از مفاخر فوتبال ماست و من برای وی احترام زیادی قائل هستم اما از او و همه مربیان لیگ برتری انتظار می رود آرامش خود را حفظ کنند و تمرکزشان را بر روی هدایت تیم خود بگذارند.

وی با اشاره به خداحافظی محسن ترکی از دنیای داوری فوتبال عنوان کرد: ترکی از داوران با تجربه و کاربلد فوتبال ما بود که دیدارهای مهمی را قضاوت کرد،شاید ترکی نیز از اعتراضات و نابهنجاری های فوتبال خسته شده بود،به هر حال اکنون او تصمیم خود را گرفته و دیگر قصد ندارد قضاوت کند ما نیز به تصمیم این داور بین المللی احترام می گذاریم.

وی در پایان با مقایسه کیفیت داوری و فوتبال کشورمان ،عنوان کرد: بدون شک سطح داوری کشورمان بالاتر از فوتبال مان است چرا که زمانی علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان در بهترین سطوح سوت زده و مهمترین دیدارها را قضاوت می کند باید گفت داوری ما پیشرفت خوبی داشته و فراتر از فوتبال ما ظاهر شده است.با توجه به این که به روزهای حساس لیگ نزدیک می شویم امیدوارم داوران با دقت بیشتری قضاوت کنند تا در حق هیچ تیمی اجحاف نشود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار