مسئولان فاریاب در جریان بازرسی از مدرسه دارالعلوم مرکزی ولسوالی قرمقول، سه عدد مین و مقدار وسایل و مواد ساخت مین را که در یکی از اتاق‌های مدرسه کشف کردند.

کشف وسایل ساخت ماین در فاریاببه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این مین و وسایل ساخت پس از آن کشف شد که دو مین گذار در ساختمان این مدرسه بر اثر انفجار کشته و زخمی شدند.

بر اساس گزارش ها، فرد کشته شده ملا اسماعیل  و دیگری مولوی رفیق نام داشت که متواری شده است، هر دو از اساتید از مدرسه دینی بودند.

مسئولان محلی این افراد را به طالبان نسبت داده، می گویند که در جریان بازرسی ضمن اسباب ساخت ماین ، مقداری اوراق تبلیغاتی و تدارکاتی متعلق به امارت اسلامی طالبان به دست نیرو های امنیتی افتاده است.

آوا نوشت: در همین حال شماری از اهالی این منطقه با انتقاد از اداره امنیت ملی فاریاب می‌گویند: اگر در داخل مدرسه انفجاری صورت نمیگرفت شاید نهاد های کشفی از فعالیت تروریستی در این مدرسه بی خبر بودند ، این باشنده ها فعالیت سلطان محمد سنجر ولسوالی اندخوی و کمیته امنیتی ولسوالی چهارگانه را تقدیر نموده خرسند هستند که از چند حمله انفجار جلوگیری کردند .

ولسوالی های چهارگانه اندخوی در شش ماه اخیر نسبت به به سایر مناطق فاریاب ، کمتر شاهد رویداد های ناامنی و تحرک طالبان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار