اصفهان؛

کاهش آلودگی هوا نیاز اول اصفهان و مطالبه مردم است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کاهش آلودگی هوا نیاز اول اصفهان و مطالبه مردم است و باید در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان به صورت ویژه تلاش شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین کربلای 5 اظهار کرد: یاد و خاطره جانفشانی ها و حماسه های غیور مردان این عملیات سرنوشت ساز دفاع مقدس و همچینن یاد و خاطره رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز این عملیات را گرامی می داریم.

وی به 26 دی ماه روز فرار شاه از ایران اشاره کرد و ادامه داد: شکل گيري و گسترش نهضت اسلامي و هماهنگي قيام هاي مردمي به رهبري امام خميني (ره) و برگزاري مراسم
چهلم هاي شهدا در شهرهاي مختلف و کشتار 17 شهريور و اعتصاب کارکنان شرکت ملي نفت، کنترل امنيت کشور را از دست نيروهاي رژيم و حتي حکومت نظامي خارج کرد و موجب شد که در زمان کوتاهي، پايه هاي اقتدار رژيم 2هزار و 500ساله شاهنشاهي سست شده و منجر به فرار شاه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در روز 26 دي 1357، شاه پس از سال ها ظلم و جنايت در حق مردم مسلمان ايران به همراه همسرش، ايران را به سمت مصر ترک کرد، در حالي که حتي نزديک ترين حاميان و اربابانش هم از پذيرفتن او امتناع کردند و پس از فرار شاه، ملت با آمدن به خيابان ها و اظهار شادماني و پخش گل و شيريني، اين پيروزي بزرگ را جشن گرفتند و اين زماني بود که رژيم پهلوي پس از 50 سال حکومت استبدادي، روزهاي پاياني عمر خود را سپري مي کرد.

وی افزود: همچنین سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از فداییان اسلام را گرامی می داریم.

امینی با اشاره به 29 دی ماه به عنوان روز غزه تاکید کرد: به دلیل سرپوش گذاشتن رسانه های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر هم به دلیل حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان روز 29 دی ماه با نام روز ملی غزه نام گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد، اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه های مردم ایران اسلامی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در طول سال های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی(ره) با درایت خود در نام گذاری روز جهانی روز قدس، حمایت از فلسطینیان را به عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پایبند بوده و هستیم و غزه به دلیل اینکه خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیکترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت ناگهاني آيت الله هاشمي رفسنجاني به رهبر معظم انقلاب، ملت عظيم الشان ايران اسلامي و مردم مؤمن و انقلابي اصفهان اظهار کرد: از مردم قدرشناس و علاقه مندان این مجاهد بزرگ که با برگزاری شکوهمند مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری ایشان یاد زحمات و تلاش های این خادم ملت و کشور را به خوبی گرامی داشتند و حق ایشان را به جای آوردند، تشکر می کنیم.

امینی ادامه داد: مراسم تشییع این مبارز انقلابی و این سیاستمدار با سابقه مظهر انسجام ملی و همدلی بود که دشمنان داخلی و خصوصا دشمنان خارجی را نا امید کرد و توطئه ایجاد نفاق و اختلاف افکنی آنها راه به جایی نبرد.

 وی با بیان اینکه آقاي هاشمي رفسنجاني يكي از برجسته ترين مبارزان عليه حکومت ديکتاتوري شاه بود که سال ها زندان، تبعيد و بدترين شکنجه ها را تحمل کرد، تصریح کرد: ايشان پس از بازگشت امام خميني (ره)به ايران و پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با مسئوليت هاي مختلف در نظام جمهوري اسلامي ايران از نزديک ترين ياران بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب به شمار مي آيد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: عضويت در شوراي انقلاب؛ تاسيس جامعه روحانيت مبارز و حزب جمهوري اسلامي، رياست مجلس شوراي اسلامی، امام جمعه موقت تهران، نماينده حضرت امام (ره) در شوراي عالي دفاع، جانشين فرماندهي كل قوا در ماه هاي پاياني جنگ، دو دوره رياست جمهوري، رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و رياست و عضويت در مجلس خبرگان رهبري مسئوليت هاي خطير مختلفي بودند كه آيت الله هاشمي رفسنجاني عهده دار آن بوده اند.

وی با اشاره به روز هوای پاک تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا نیاز اول اصفهان و مطالبه مردم است و باید در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان به صورت ویژه تلاش شود و همت همگانی و همراهی بخش های مختلف حاکمیت و مردم به افزایش روزهای با هوای پاک اصفهان کمک خواهد کرد.

امینی با اشاره به نکاتی از بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم قم در روز 19 دي ماه 95 افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند، نکته‌ی اصلی که در قضیه‌ قم وجود دارد که من آن نکته را هم بارها عرض کرده‌ام و تکرار می کنم، این است که مردم قم در آن مقطع، بهنگام عمل کردند و همیشه کار وقتی‌که در وقت خود انجام گرفت، تأثیر می کند یا تأثیر آن افزایش پیدا می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به لزوم توجه به بحث دشمن شناسی اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن، امروز مشخصا عبارت است از آمریکا، انگلیس، زرسالاران بین‌المللی، صهیونیست‌ها و دنباله‌هایشان، حالا دنباله‌هایشان چندان اهمیتی ندارند، ارزشی ندارند که آدم اسم از آنها بیاورد، اصلی‌ها اینها هستند، آمریکا دشمن است با جمهوری اسلامی، با ایران مستقل، با ایران روبه‌جلو و پیش‌رونده و انگلیس که مستعمرِ پیرِ ازکارافتاده‌ی دوره‌ی قبل است و حالا باز مجددا به این منطقه می خواهد نفوذ کند، دشمن است، صهیونیست‌ها دشمنند، سرمایه‌داران بین‌المللی و زرسالاران بین‌المللی دشمنند و اینها دشمنهای اصلی هستند.
وی اظهار کرد: همچنین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب علاوه‌ بر اینها یک دشمن دیگری وجود دارد و او درون خود ما است و آن دشمن درونی عبارت است از بی‌انگیزگی، ناامیدی، بی‌حالی، بی‌نشاطی‌، تنبلی و اینها دشمن ما است.

 امینی اضافه کرد:  بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب کی از عوامل قدرت، حرکت سریع علمی و قدرت علمی است و یکی از راه‌های مقاوم کردن کشور عبارت است از حرکت علمی، که نه باید متوقف شود، نه باید شتاب آن کاهش پیدا کند و یک مسئله‌ دیگر، پیشرفت اقتصادی و حل مشکلات مردم است.

وی تاکید کرد:  حفظ عزت ملی در مذاکرات بین‌المللی، در رفت‌وآمدها، زیر بار زور نرفتن، عزت ملّی را حفظ کردن یکی از عوامل اقتدار کشور است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار