از سال 2009 تاکنون حدود 70 هزار پرنده در شهر نیویورک از طریق تیراندازی یا به دام انداختن کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ از سال 2009 تاکنون حدود 70 هزار مرغ نوروزی، سار، غاز و سایر پرندگان در شهر نیویورک از طریق تیراندازی یا به دام انداختن کشته شده‌اند. گفته می‌شود این اقدام برای پاکسازی مسیر حرکت هواپیماها صورت می‌گیرد هرچند هنوز مشخص نیست که آیا کشتار این پرندگان آسمان را امن‌تر کرده است یا نه.

این مسئله پس‌ از آن روی داد که یک فروند جت مسافربری با 155 مسافر سال 2009 در پی برخورد پرندگان با موتور هواپیما مجبور شد در رودخانۀ هادسون فرود بیاید.

طبق اطلاعات فدرال، با وجود تشدید اجرای برنامه کشتار پرندگان در مسیرهای منتهی به 2 فرودگاه نیویورک تعداد برخوردهای پرندگان به هواپیما در این فرودگاه‌ها افزایش یافته است.

در این دو فرودگاه تعداد حوادث درمجموع به‌ طور میانگین از 158 حادثه در سال در 5 سال پیش از سانحۀ سال 2009 به 299 سانحه در 6 سال پس‌ازآن افزایش یافته که بخشی از آن به علت گزارش دهی دقیق‌تر بوده است.

در فرودگاه کندی که در مسیر اصلی پرواز پرندگان مهاجر قرار دارد و برنامۀ کشتار این پرندگان در آن اجرا شده تعداد حوادث گزارش شده افزایش یافته است. این در حالی است که تعداد پرندگانی که برای پاک‌سازی مسیر نابود شدند کاهش اندکی داشته است.

یکی از مقام‌های یک گروه مدافع حیات‌وحش با ارائۀ پیشنهاد استفاده از سامانه‌های راداری پیشرفته‌تر برای ره‌گیری دسته‌های پرندگان مزاحم گفت: «باید یک راه‌حل بلندمدت وجود داشته باشد که به‌طور گسترده به کشتار پرندگان وابسته نباشد و ایمنی ما را در سفرهای هوایی تضمین کند.»

اطلاعات مرتبط با کشتار پرندگان در محدودۀ فرودگاه‌های شهر نیویورک بین سال 2009 تا اکتبر گذشته نشان می‌دهد هزاران پرندۀ کوچک‌تر نیز کشته شده‌اند.

اگرچه هواپیماها بر فراز نیویورک به‌صورت روزانه با پرندگان برخورد می‌کنند اما حوادثی که منجر به آسیب‌دیدگی هواپیما شود نسبتاً نادر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار