ارومیه؛

۴۰ میلیارد ریال اعتباربرای بازسازی کاخ موزه "باغچه جوق" در ماکو

برای مرمت و بازسازی کاخ موزه باغچه جوق منطقه آزاد ماکو به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تقویت صنعت گردشگری را یکی از اولویت‌های مهم در منطقه آزاد ماکوعنوان کرد و اظهار داشت: جذب توریسم به این منطقه علاوه بر فواید اقتصادی سبب تردد سرمایه گذاران بیشتری به منطقه آزاد ماکو می‌شود.

حسین فروزان به برخی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در رابطه با احیای صنعت گردشگری در منطقه پرداخت و گفت: مطالعه، حفظ و احیاء کاخ موزه باغچه جوق از شهریور ماه امسال آغاز شده و تا اسفند ماه سال 96 ادامه می‌یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو بیان کرد: برای مرمت و بازسازی این اثر تاریخی با ارزش منطقه آزاد ماکو به مساحت یک هزار و 300 متر مربع 40 میلیارد ریال اعتبار برآورد هزینه شده است.

فروزان افزود: عملیات اجرایی برای ساماندهی و احیای باغ کاخ باغچه جوق نیز به مساحت 11 هکتار به زودی آغاز می‌شود که برای مطالعه، ساماندهی و محوطه سازی این اثر تاریخی 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات مطالعات پروژه تسهیل در دسترسی به مجموعه قلعه قبان و آثار تاریخی آن نیز از سال 94 آغاز و فاز نخست عملیات اجرایی این پروژه از خرداد ماه امسال آغاز شده است که برای اجرای کل این پروژه 13 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، احداث مجتمع رفاهی-تفریحی چشمه ثریا را از دیگر پروژه‌های گردشگری منطقه خواند که عملیات اجرایی آن از تیر ماه سال گذشته آغاز شد و با صرف هزینه 3 میلیارد ریال مهر ماه 94 به پایان یافت.

فروزان اظهار داشت: بهسازی بنای تاریخی ایوان فرهاد نیز از بهمن ماه سال 93 آغاز شد و با صرف 4 میلیارد ریال اعتبار امسال به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.