ارومیه؛

برگزاری جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی خارج از محدوده شهری ارومیه

جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی خارج از محدوده شهری ارومیه برگزار شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس اداره محیط زیست بهداشت ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: جلسه هم اندیشی برای حل مشکلات واحدهای صنعتی خارج از محدوده شهری ارومیه در 9 محور مواصلاتی این شهرستان که به دلیل موانع قانونی، سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه برای ارائه خدمات به آنها با مشکل مواجه بود، برگزار شد.

آرمان گوهرانی افزود: در این رابطه تاکنون خدماتی که سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه ارائه داده بود با مسئولیت خویش انجام داده و خارج از حیطه وظایف آن بوده است.

وی گفت: در این جلسه که با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه و مدیریت بحران استان تشکیل شد، تصمیماتی همانند اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تمامی سعی خویش را برای استقرار سرمایه گذارانی که قصد تجهیز واحدهای صنعتی را دارند در محل این شهرک، اندیشیده شد.

رئیس اداره محیط زیست بهداشت ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با ابراز تاسف از اینکه واحدهای صنعتی ارومیه به حداق امکانات اطفای حریق مجهز نیستند تصریح کرد: بنابراین مقرر شد که یک تیم متشکل از این اداره و سازمان آتش نشانی برای توصیه مدیران واحدهای صنعتی به منظور تبیین ضرورت داشتن امکانات اطفای حریق به واحدهای صنعتی ارومیه اعزام می شوند.

وی از برگزاری دوره های آموزشی توسط سازمان آتش نشانی برای مدیران واحدها و مدیران فنی و ایمنی واحدهای صنعتی ارومیه خبر داد و اظهار داشت: البته پیش از آن، واحدها اولویت بندی شده و مبانی اولویت بندی نیز میزان ریسک پذیری آنها در مورد احتمال بروز آتش سوزی بوده است.

به گفته گوهرانی، علاوه بر آن، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان آتش نشانی، تفاهم نامه ای برای تحویل امانی تجهیزات آتش نشانی توسط این سازمان با یکدیگر انعقاد کردند بنابراین از این پس، سازمان آتش نشانی خدمات خود را به واحدهای مستقر در واحدهای شهرک های صنعتی ارائه می دهد.

رئیس اداره محیط زیست بهداشت ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از تهیه پیش نویس تفاهم نامه ای با محوریت آموزش و عملیات اطفای حریق در صورت نیاز خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد این تفاهم نامه برای اعلام نظر به سایر مجموعه ها ارسال شود.

وی افزود: اهداف این این تفاهم نامه، اجرای پروژه های ارزیابی ریسک بروز حریق در هر واحد صنعتی و شناسایی یکایک موارد حادثه ساز تا مرحله رفع نواقص و افزایش ایمنی بوده است.

رئیس اداره محیط زیست بهداشت ایمنی و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: از سوی دیگر براساس این تفاهم نامه، تربیت نیروی انسانی متخصص اطفای حریق و امدادگر در هر واحد صنعتی در قالب دوره های مصوب کوتاه مدت برای انجام اقدامات ایمنی و درمانی اولیه پیش بینی شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بررسی ، مشکلات ، خارج ، صنعتی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.