مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان از ثبت پنج اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد .

ثبت پنج اثر تاریخی شهرستان آبدانان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مجید اولاد گفت: این آثار شامل محوطه طبیعی سرچنار در منطقه دینارکوه، حیات غارت بیه در جنوب روستای گل گل، باجگیران در روستای جابر انصار، گیژه در روستای انجیره و حاج بتیار در شمالغربی روستای انجیره هستند.

وی اظهارکرد: با ثبت این آثار مهم فرهنگی و باستانی، تعداد آثار ثبت شده شهرستان آبدانان در فهرست آثار ملی کشورمان به 73 اثر افزایش یافت.

اولاد از گشت و مراقبت شبانه روزی کارشناسان از آثار و ابنیه تاریخی و مبارزه با سوداگران آثار فرهنگی در این شهرستان خبر داد وافزود: در سال، 50 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از آثار تاریخی و مناظر طبیعی این شهرستان بازدید می کنند.

شهرستان آبدانان در 167 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای 183 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که 73 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و مهمترین آثار آن امامزاده سیدصلاح الدین محمد(ع)، بقعه جابر انصار، دژ تاریخی پشت قلعه، شهر باستانی هزار در، شهر باستانی چوره، آبشار ماهوته، مجموعه طبیعی سراب، میانه وار و شهر باستانی جولیان است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.