در نشست خبری همایش رسانه مطرح شد:

تولید نرم‌افزارهای موبایلی به معماری دقیق نیاز دارد/هدف سازمان حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در نشست خبری سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

تولید نرم‌افزارهای موبایلی به معماری دقیق نیاز داردبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در نشست خبری سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در آغاز با اشاره به برگزاری دو روزه این اجلاس خاطرنشان کرد در این دو روز 22 نشست با 55 سخنرام خواهیم داشت که این نشست‌ها در 5 محور تنظیم شده‌اند؛ 1. تولید محتوا و خدمات ارزش افزوده 2. آینده برودکست و انتقال در رسانه‌های همگانی 3. خودکفایی و خوداتکایی در زیرساخت‌های فناوری رسانه 4. موضوعات زیرساختی مرتبط با فناوری نوین 5. رسانه‌های فناوری نوین

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی همچنین از حضور 70 شرکت داخلی و خارجی در این همایش دو روزه خبر داد و گفت قرار است از محصولات جدید در دو سال اخیر رونمایی شود.

علیدادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره FPTR و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت یکی از فناوری‌ها در این نمایشگاه FPTR و OPTR است که سازمان پس از نهایی شدن پروژه‌ها آن را اعلام می‌کند. پروژه‌های سازمان صدا و سیما دواباره به جریان افتاده و هماهنگی‌های آن در بخش‌های ارتباطی و زیرساختی در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه تولید برنامه‌های موبایلی در برخی واحدها با توجه به هزینه آن چقدر منطبق با نیازهای رسانه است گفت تغییرات در رسانه‌های نوین به‌روز است. در داخل کشور واحدهای زیادی هستند که مدعی تولید نرم‌افزار هستند اما معماری درست و دقیقی ندارند. باید در مورد آنها هدفگذاری دقیقی صورت بگیرد. در این زمینه پروژه‌های بسیاری وجود دارد که باید به نتیجه برسد.

قائم مقام سازمان توسعه و فناوری رسانه ملی نیز در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر حمایت سازمان از پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش اینگونه پاسخ داد: سازمان صدا و سیما از پیام‌رسان‌هایی که قابلیت کار داشته‌اند حمایت کرده و به هر پیام‌رسانی که خدمات خوبی ارائه کند کمک خواهد کرد. هدف سازمان حمایت از پیام‌رسان‌‌های داخلی است چون پیام‌رسان‌‌های خارجی علیرغم کارآیی خوب‌شان اطلاعات را به خارج از کشور منتقل می‌کنند. وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در فضای مجازی منفعلانه عمل کرده‌ایم ابراز امیدواری کرد با سیاست‌های کلان علی‌الخصوص در سازمان صدا و سیما بتوان از پیام‌رسان‌‌های داخلی حمایت کرد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام. همه دست به دست هم دهیم و این تلگرام که روزانه میلیونه ها تومان از کاربران ایرانه بالا میکشد را ترک کنیم و از پیام رسانهای داخلی استفاده کنیم تا پولمون در کشور خودمون و به اپلیکیشنهای وطنی مان اعتماد کنیم و تمام امکانات فوق تلگرام را هم دارن بپردازیم نه بیگانه ای که پولمون بر علیه خودمون بکار می بندد بدهیم. مرد مردانه دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم اباد و ببگانه را قوی نکنیم علیه خودمون که حاضر نیست حتی سرور و رمزینه پیام رسانی که در اختیار دشمنان مان میذاره در اختیارکشورمان قرار دهد پس دشمن را تقویت نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
چرا یک شبکه پیام رسان ملی و جهانی را راه اندازی نمیکنیم؟
آخرین اخبار