شهردار اصفهان گفت: مجموعه هاي اقتصادي به دليل گستردگي و ارتباط مستقيم با آحاد مردم مانند قلب اقتصادي جامعه عمل مي كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدي جمالي نژاد  امروز در ديدار با اصناف و اتحاديه هاي سطح شهر اظهار كرد: شهرداري، اصناف را نزديك ترين مشاوران خود ميداند و دست آنها را  براي حل مسائل مختلف شهري مي فشارد چرا كه اصناف از دلسوزترين مجموعه هاي فعال در شهر هستند كه همواره پشتيبان شهرداري بوده اند.
 وي ادامه داد: شهرداري اصفهان سال هاي سال است كه با اتاق اصناف ارتباطات نزديك و تنگاتنگ داشته و دارد به طوري كه امروزه مي توان گفت شناخت كاملي نسبت به اين مجموعه در مديريت شهري ايجاد شده است.
شهردار اصفهان وجود هيأت رئيسه قوي در اتحاديه اصناف را دليل محكمي بر اين ارتباطات و شناخت قوي دانست و گفت:‌ اين روابط باعث گسترش همكاري هاي دو جانبه بين مديريت شهري و اتاق اصناف شده است.
جمالي نژاد با تاكيد بر اينكه دوران سخت و شكننده اي را از لحاظ اقتصادي پشت سر مي گذاريم، يادآور شد: سال گذشته بسته اي براي توسعه اقتصادي شهر تعريف شد به طوري كه در حال حاضر شرايط اقتصادي اصفهان به مراتب از ديگر كلان شهرهاي كشور بهتر است. وی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب رسول جهانگیری عضو شورای شهر اصفهان به سمت رییس اتاق اصناف استان نیز خاطرنشان کرد: وجود ایشان در بدنه شورای شهر باعث ایجاد رابطه دوسویه و قوی بین اصناف و شهرداری اصفهان شده است که حضور امروز بنده در جمع اصناف نمونه ای از این تعامل به شمار می رود.
وي در ادامه به نقش موثر بازاريان و اصناف در تحول اقتصادي شهرها اشاره كرد و گفت: در اقتصاد ايران، اصناف به عنوان آخرين حلقه اقتصادي، اهميت ويژه اي در رشد و پويايي اقتصاد كشور داشته و به دليل گستردگي و ارتباط مستقيم با آحاد مردم مانند قلب اقتصادي جامعه عمل مي كنند.
شهردار اصفهان از برخي موانع و چالش هاي پيش روي اصناف خبر داد و عنوان كرد: عدم استفاده از تكنولوژي مدرن به خصوص در مشاغل مزاحم شهري، پايين بودن سطح كيفيت برخي توليدات و محصولات صنفي، عدم توجه به برندسازي، عدم فرهنگ سازي مصرف كالاهاي داخلي، ضعف در سيستم هاي بازاريابي واحدهاي توليدي و تجاري صنفي، روند رو به افزايش قاچاق محصولات مشابه توليدات اصناف، محدوديت تأمين سهل و روان مواد اوليه از كارخانجات بزرگ دولتي، عدم وجود شبكه هاي مناسب توزيع و عدم تحقيقات بازار و پايگاه هاي اطلاع رساني مناسب از بازارهاي هدف به منظور تسهيل صادرات محصولات توليدي صنفي از جمله موانعي است كه به عدم ارتباط صحيح بين بنگاه هاي كوچك و متوسط اقتصادي منجر شده است.
وي تاکید کرد: به منظور دستيابي به اهداف چشم انداز اقتصاد مقاومتي در اين ارتباط و رشد و توسعه اقتصادي، بنگاه هاي اقتصادي بايد به زنجيره ارزش از توليد داخلي و يا واردات آن تا توزيع و مصرف محصولات توجه كنند.
جمالي ن‍ژاد با بيان اينكه بر اساس بيانات مقام معظم رهبري رويكردي برون گرا و درون زا را مورد توجه قرار داده ايم، گفت: سياست مديريت شهري بستر سازي براي حضور اصناف در شهر است چراكه خدمت به اصناف را افتخار خود مي دانيم.
وي در ادامه تاكيد كرد: اصناف و اتحاديه ها يقين داشته باشند كه مديريت شهري به دنبال نشاط و شادابي در بخش هاي مختلف اقتصادي شهر است و در همين راستا از افزايش عوارض كسب و پيشه جلوگيري كرده است.
شهردار اصفهان خاطرنشان كرد: اميدواريم همه مسئولان بخش هاي كوچك و بزرگ از فرصت پيش آمده استفاده كرده و دست در دست هم با همكاري مديران شهري، پرچم اصفهان را برافراشته نگه داريم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.