فرماندار اسدآباد از بهره‌برداری کامل دو واحد بزرگ صنعتي ذوب‌آهن و گندله‌سازی اين شهرستان تا پايان تيرماه سال آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهره‌برداری از 2 واحد بزرگ صنعتی در اسدآبادحسين افشاری در حاشيه بازديد از سه واحد بزرگ صنعتی شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارخانه ذوب‌آهن، کنسانتره و گندله‌سازي واقع در منطقه کليايی اسدآباد سه واحد بزرگ صنعتی شهرستان محسوب مي‌شوند.

افشاری با اشاره به ذوب‌آهن به عنوان ديگر واحد بزرگ صنعتی شهرستان افزود: در حال حاضر اين پروژه به علت مسائل مديريتی و واگذاری سهام متوقف شده است البته با بهره‌برداری از ذوب‌آهن، محصول نهايي توليدی اين واحد صنعتي فرومنگنز خواهد بود.

وي با اشاره به کارخانه گندله‌سازی به عنوان سومين واحد بزرگ صنعتی شهرستان اظهار کرد: کارخانه گندله‌سازی با 83 درصد پيشرفت فيزيکی در راستاي تکميل و بهره‌برداری به 20 ميليارد تومان سرمايه ثابت نياز دارد.

افشاری در ادامه از بهره‌برداری کامل کارخانه ذوب‌آهن و گندله‌سازی تا پايان تيرماه سال آينده خبر داد و عنوان کرد: در راستای اين 3 واحد صنعتی بزرگ منطقه بيش از 200 ميليارد تومان سرمايه‌گذاری اوليه هزينه شده است که براساس قيمت کنونی بيش از 300 ميليارد تومان ارزش ريالی اين مجموعه محاسبه مي‌شود.

وي تصريح کرد: در صورت بهره‌برداری کامل 3 مجموعه يک هزار نفر اشتغالزايی مستقيم در اين مجموعه ايجاد خواهد شد.

افشاری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 ميليارد تومان تسهيلات کم‌بهره به کمک استاندار همدان برای 2 واحد ذوب‌آهن و گندله‌سازی در نظر گرفته شده که در مراحل نهايی تکميل پرونده و تأمين وثيقه هستند و ظرف چندماه آينده اين تسهيلات توسط اين دو واحد صنعتی جذب خواهد شد.

وی با بيان اينکه هم‌اکنون کارخانه ذوب‌آهن و گندله‌سازی هيچ‌گونه مشکلات اجرايی ندارند، يادآور شد: هر دو واحد فوق با انگيزه‌ای بالا در حال تکميل و انجام کارهای باقيمانده خود هستند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.