طی یک عمل جراحی خاص در بیمارستان رضوی انگشت قطع شده به دست بیمار پیوند خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی دست بیمارستان رضوی گفت: این عمل ریسک زیادی دارد و امکان پس زدن عضو پیوند شده زیاد است؛ به همین خاطر و با توجه به هزینه‌بر بودن این نوع جراحی‌، این پیوندها کمتر اتفاق می‌افتد.

دکتر علی اجودی افزود: بیماری که شصتش پیوند شد؛ قطع‌شدگی شارپی داشت و عضو قطع شده نیز در شرایط مناسبی(در یخ) به بیمارستان منتقل شده بود و عمل با موفقیت انجام شد و امروز پس ۷ روز از انجام عمل عضو کاملا موفقیت‌آمیز به دست بیمار بازگشته است.

وی در خصوص امکانات مورد نیاز عمل‌های جراحی پیوند دست گفت: این عمل‌های جراحی زمانی موفقیت‌آمیز است که عروق و اعصاب تا حد ممکن و بهترین نحو پیوند بخورند؛ این امر مستلزم برخورداری اتاق عمل از ابزار و وسایل مورد نیاز جراحی میکروسکوپی و نیروهای آموزش دیده است که خوشبختانه بیمارستان رضوی امکانات لازم برای انجام چنین عمل‌هایی را دارا است.

دکتر علی اجودی با اشاره به اینکه در کشور به ندرت عمل جراحی پیوند دست انجام می‌شود؛ گفت: در تهران بیشتر در دو مرکز این عمل ها انجام می شود و در شرق کشور نیز بسیار محدود است.

متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی دست بیمارستان رضوی با اشاره به اینکه پروتزهای خوبی برای مشکلات قطع عضو و نقص عضو پا وجود دارد؛ گفت: متاسفانه پروتز کاربردی کاملی برای دست وجود ندارد و معلویت دست، فرد را در انجام کارهای ساده‌ای چون غذاخوردن، نوشتن، شستشوی شخصی و ... دچار مشکل می کند از اینرو باید حمایت‌های بیشتری از سوی بیمه‌ها برای اعمال جراحی پیوند و ترمیم مرتبط با قطع عضو دست و رفع معلویت‌‌های این عضو صورت پذیرد تا از تحمیل هزینه‌های بیشتر به جامعه، در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمداوسو
۲۲:۰۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مانفهمیدیم این پیوند زدن تخصص پزشک ارتوپد هست یا فوق تخصص جراحی پلاستیک.
آخرین اخبار