صفحه منتسب به امام خمینی(ره) در اینستاگرام نکات مهمی از تشییع جنازه ایشان را در قالب پستی به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام خمینی( ره ) در 14 خرداد سال 68 به دلیل ایست قلبی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت .
افراد و اقشار گوناگونی در تشییع ایشان حضور پیدا کردند به گونه ای که مراسم تشییع ایشان به عنوان پر تعداد ترین شرکت کننده در تاریخ  به شمار می رود.
صفحه منتسب به امام خمینی (ره ) در اینستاگرام  با انتشار پستی  این تشییع را به عنوان بزرگترین  تشییع جنازه تاریخ به روایت کتاب گینس دانست و عنوان کرد: به استناد اظهارات مقامات رسمی ۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار نفر در این مراسم شرکت داشته‌اند که در حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است.

این صفحه نوشت:
"بزرگترین تشییع جنازه تاریخ به روایت کتاب گینس. مراسم تشییع پیکر امام خمینی(ره) به عنوان مراسم با بیشترین تعداد شرکت کننده در کتاب گینس ثبت شده است. به نوشته‌ی گینس به استناد اظهارات مقامات رسمی ۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار نفر در این مراسم شرکت داشته‌اند که در حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است.

در کتاب رکوردهای گینس سال 2012 میلادی، نام امام خمینی(ره) دو بار به عنوان رهبری محبوب، ثبت شده است. کتاب رکوردهای گینس که هر ساله نسخه تازه ای از آن منتشر می‌شود در سال 2012، نام امام خمینی(ره) را در بخش پرجمعیتترین و باشکوه ترین استقبال‌ها و نیز گسترده‌ترین تشیع جنازه‌های مردمی در طول تاریخ، ثبت کرده بود."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم پیری
۱۶:۰۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
درود و سلام خداوند بر آن مرد بزرگ. ما فرزندان خمینی کبیر تا آخر ین نفس راهت را ادامه خواهیم داد و از فرزندت سید علی تا ظهور حضرت مهدی اطاعت و پیروی خواهیم کرد .
Netherlands
محید
۱۴:۱۶ ۳۰ دی ۱۳۹۵
سلام و درود بر روان پاک امام خمینی رحمة الله علیه .
پیشواز و استقبال ایشان هم بزرگترین استقبال از نوع خود بود .
آخرین اخبار