مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، از وجود 3 میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جودی در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان اهر گفت: تاکنون برای بیش از یک میلیون نفر در استان آذربایجان شرقی کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی افزود: 100 دستگاه خدمات رسان با سامانه ثبت احوال ارتباط دارند که فقط تعداد کمی از آنها از اطلاعات جمعیتی بهره مند هستند ولی با صدور کارت هوشمند ملی لازم است خدمات الکترونیکی را در اولویت قرار دهند.
مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در کشورمان و به تبع آن در استان آذربایجان شرقی با کاهش جمعیت روبرو هستیم گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق و مدون در جهت افزایش جمعیت گام برداریم.
جودی یکی از اولویت های اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی را تحلیل آمارها نه فقط ارایه آمار اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از آمارهای ارایه شده بحث طلاق است از کارشناسان و صاحب نظران انتظار داریم نسبت به بررسی علل وقوع طلاق اقدام کنند و برای کاهش طلاق راهکارهای مناسب ارایه دهند.
در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز، تجمیع گورستان های شهرستان اهر برای دفن اموات را از الویت ها دانست.
عابدی گفت: با جلساتی که با ادارات زیربط برگزار شده است با تجمیع گورستان ها، فقط در 2 گورستان اموات دفن خواهند شد.
وی، افزود: با توجه به اینکه آمار جمعیتی در تصمیم گیری ها اهمیت زیادی دارد از ادارات زیربط از جمله شهرداری، پزشکی قانونی، شبکه بهداشت و درمان و دهیاری ها انتظار داریم نسبت به ارایه آمار به موقع و به خصوص آمار فوت شدگان اقدام کنند.
عابدی با اشاره به اینکه به علت نبود دفاتر طلاق در شهرستان های منطقه ارسباران، این طلاق ها در شهرستان اهر ثبت می شود، ایجاد دفاتر طلاق در این شهرستان ها را لازم دانست.
در این جلسه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اهر نیز، از ثبت 2 هزار و 96 مورد ولادت در 9 ماهه اول امسال در شهرستان اهر با کاهش 12 مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
ابراهیم نیک نظر، همچنین از ثبت 529 مورد وفات با کاهش 22 مورد نسبت به مدت مشابه در 9 ماهه اول امسال خبر داد.
وی همچنین از ثبت یک هزار و 241 مورد ازدواج با افزایش 70 مورد نسبت مدت مشابه و همچنین ثبت 231 مورد طلاق با کاهش 23 مورد ( با احتساب شهرستان های منطق ارسباران ) نسبت به مدت مشابه در 9 ماهه اول امسال خبر داد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.