5 شکارچی متخلف شکار و صید در شهرستان های فریمان وگناباد دستگیرشدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس حفاظت محیط زیست گناباد گفت : طی گشت زنی و کنترل و پایش مناطق شهر کاخک و اطلاعات بدست امده از کوهنوردان و گردشگران متوجه تخلف شکار و صید در مناطق ییلاقی این شهرستان شدیم.

محمد یوسف نژاد افزود: درپی پیگیری موضوع و با اعطای حکم نمایندگی از دادستانی مقادیری گوشت متعلق به قوچ وحشی و مهمات غیرمجاز از منزل مظنون کشف شد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی گفت: دراقدامی دیگر مامورین یگان در منطقه حفاظت شده هنگام حین گشت زنی به یک خودرو مشکوک و ضمن اطلاع رسانی موضوع درمحل برای دستگیری متخلفین احتمالی مستقر شدند .

رئیس حفاظت محیط زیست گناباد افزود: صبح روز بعد به مخفی گاه متخلفان نزدیک شده و با یک دستگاه خودرو 206 که به طرز ماهرانه ای در یک گودال جاسازی شده بود مواجه شدند.

یوسف نژاد گفت: مامورین در نقاط مختلف کمین کرده و سرانجام دو متخلف را به هنگام رجعت به محل شناسایی کردند.

وی افزود: هرچند متخلفین نسبت به مخفی کردن اسلحه و مهمات خود اقدام کرده و به سمت خودروی خود حرکت کردند،پس از دستگیری و جستجوی منطقه ، یک قبضه اسلحه کمرشکن کالیبر 12 غیر مجاز و 6عدد فشنگ چهارپاره غیر مجاز کشف شد که مراتب صورت جلسه و دستگیر شدگان به مراجع قضایی تحویل شدند.

دستگیری دوشکارچی متخلف قبل از اقدام به شکار درفریمان

سرپرست حفاظت محیط زیست فریمان هم از دستگیری دوشکارچی غیر مجاز دراین شهرستان خبردادوگفت:یگان حفاظت محیط زیست فریمان حین گشت و کنترل در داخل محدوده مناطق طبیعی و آزاد شهرستان فریمان موفق شدند دو نفر شکارچی غیر مجاز را دستگیر کنند.

حسن اکبری افزود: از دستگیر شدگان یک قبضه اسلحه دو لول ساچمه زنی کالیبر12مدل کوسه به همراه یک بسته قطار فشنگ و 28 تیر مربوطه کشف و ضبط شد. پ

وی گفت: نظر به اینکه متهمان بر خلاف قوانین و مقررات اقدام به شروع به شکار پرندگان وحشی کرده بودند جهت تشکیل پرونده و بررسی موضوع به محل اداره منتقل تا پس از سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شهرستان شوند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.