اردبیل؛

اعمال 55 درصد تخفیف آب بهاء به کشاورزان خسارت دیده از تگرگ

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: 55 درصد تخفیف آب بهاء به کشاورزان خسارت دیده از تگرگ سال جاری در این شهرستان اعمال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، اکبر صمدی جلوگیری از هدر رفتن آب، زیر ساخت های منابع آبی و کشاورزی، رعایت الگوی کشت و تامین و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و بالابردن راندمان تولیدات کشاورزی و باغی را بعنوان موضوعات اصلی و راهبردی جلسه شورای حفاظت از منابع و مجاری و تاسیسات آبی عنوان کرد.

وی افزود: از آنجائیکه این شهرستان بعنوان مهمترین قطب کشاورزی در استان و کشور محسوب می شود و کارهای عظیمی در خصوص زیر ساختهای منابع آبی در اجرای طرحهای پایاب سدخداآفرین، پمپاژهای فتحعلی و خلیلو اجرا شده و یا در حال اجراست.

فرماندار شهرستان پارس آباد آگاهسازی مردم را بهترین ابزار در استفاده بهینه از منابع آبی و رعایت الگوی کشت محصولات زراعی دانست و گفت: هیچگونه مشکل تامین آب زراعی در کشت پاییزه و بهاره وجود ندارد .

صمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه منابع آبی مهمترین عامل توسعه پایدار محسوب می شود افزود: باید بر اساس برش شهرستانی اقتصاد مقاومتی، ارزیابی راهبردی و مدیریتی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری انجام گیرد .

وی همچنین ضمن تاکید بر کارهای ترویجی و تبلیغی کشاورزان در خصوص رعایت الگوی کشت، آنان را به خودداری از ریختن زباله های سموم شیمیایی به کانال ها فرا خواند.

وی همچنین از کشاورزان خواست زمان عقد قرارداد آبیاری که تا آخر اسفند ماه تعیین شده است اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.