مشهد؛

فرسودگی ۴۵ درصدی شبکه توزیع آب شرب تربت‌جام

۴۵ درصدی شبکه توزیع آب شرب تربت‌جام فرسوده است و نشت آب و هدر رفت آن باعث افت فشار آب شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام با اشاره به مشکلات فراوان شبکه توزیع آب و فرسودگی آن گفت: این شهر دارای حدود 28 هزار مشترک و ۲۱۰ کیلومتر شبکه توزیع وجود است و درخواست‌های مردمی و مشکلات آنان در اولویت کاری ما است. از مردم می‌خواهیم تا رفع مشکلات مقداری صبوری کنند تا در اسرع وقت این مشکلات حل شود.
وی افزود: فرسودگی شبکه توزیع آب شرب و یکسان نبودن فشار آب در شبکه باعث ترکیدگی و وارد آمدن خسارت می‌شود و هم اکنون در حال شناسایی نقاط مشکل‌دار و اولویت‌دار هستیم تا با اصلاح و تعویض شیرآلات این مشکلات را به حداقل برسانیم.
رضا صباغی ادامه داد : اگر ضعفی در خدمات‌رسانی اتفاق افتاده از مردم عذرخواهی می‌کنم و درب‌های این اداره به روی مردم همیشه باز است و می‌توانند از طریق روابط عمومی مشکلات خود را مطرح نمایند. ما هم سعی می‌کنیم قطعی آب را قبل از شروع کار از طریق پیامک و روش‌های محلی به اطلاع مردم برسانیم.
مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان آب و فاضلاب خراسان رضوی دراین‌باره گفت: باید تلاش کنیم که با مشارکت مردم و مصوبه اخیری که در شورای اسلامی تربت‌جام داشتند، بتوانیم اصلاح و بازسازی شبکه‌های شهر را توسعه و گسترش دهیم.
مهندس حسین اسماعیلیان به فرسودگی ۴۵ درصدی شبکه توزیع آب شرب در تربت‌جام گفت: در این شهر ۲۶ درصد آب از شبکه خارج می‌شود. همه این ۲۶ درصد به علت فرسودگی شبکه نیست. این آمار مربوط به مقدار آبی است که در این سازمان محاسبه نمی‌شود. خرابی کنتورهای مشترکین یا نداشتن دقت لازم کنتورها برای محاسبه آب مصرفی و یا انشعابات غیرمجاز بخشی از این ۲۶ درصد را شامل می‌شود؛ اما از این ۲۶ درصد ۶۰ درصد تلفات آب شرب به علت فرسودگی شبکه آب‌رسانی شهری است.
اسماعیلیان به بحران و کمبود آب در این سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این مقدار تلفات آب هم زیاد است و حفظ و صیانت از هر قطره آب ارزشمند است. ولی مهم‌ترین موضوع و مشکلمان در بحث اصلاح و بازسازی شبکه‌ها، کمبود اعتبارات است. متأسفانه تعرفه‌های آب به نحوی نیست که بتواند جبران زیان و مشکلات را داشته باشد. تعرفه‌های اخذشده از مردم، چیزی حدود ۴۰ درصد قیمت تمام‌شده است. با این رقم نمی‌توانیم سرمایه گزاری لازم، برای بازسازی و اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی را انجام دهیم.
انتهای پیام// س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.