گرد با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش از سال 72 مصوب شده اظهار داشت: بسیاری از مشکلات نظام آموزشی با عمل به این قانون برطرف می شود.
وی ادامه داد: اکنون نقش شوراها در حال پررنگ شدن است و در شرایطی که نگاهها به سمت آموزش و پرورش بوده حضور مردم تأثیرگذار است.
رییس سازمان مدارس غیردولتی اظهار داشت: قانون شوراها از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به اینکه بالاترین سمت هر استان ریاست آن را بر عهده دارد همچنین فرمانداران، شهرداران و سایر افراد تأثیرگذار در این شورا عضو هستند بنابراین تأثیرگذاری آن بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: در شوراهای آموزش و پرورش در مسائل تعلیم و تربیت و سایر مسائلی که به انتقال کیفیت مدارس منجر میشود مورد توجه قرار گرفته است.
گرد عنوان کرد: تقویت شوراها با توجه به رویکرد نظام آموزشی و مبتنی بر واگذاری اختیارات به مردم و با حرکت به سوی مدرسه محوری مورد توجه قرار گرفته است.
وی درباره اصلاح قانون شوراها اظهار کرد: طی سه سال ونیم اخیر تمامی بندهای این قانون مورد تجزیه و تحلیل گرفته است، البته کاری پژوهشی در حال انجام بود تا به عنوان سند پشتیبان قانون مورد استفاده قرار بگیرد.
رییس سازمان مدارس غیردولتی افزود: بزودی نتایج این امر اعلام شده تا در آینده در مجلس مورد بحث قرار بگیرد البته شاید به این نتیجه برسیم که دو یا سه ماده بیشتر نیاز به بازنگری نداشته باشد و اغلب نیاز ما به بازنگری در آییننامههاست.
وی با بیان اینکه احتمالا این اصلاح تا اردیبهشت ماه محقق می شود، گفت: رصد صورتجلسات و بازخورد آنها در ستاد مرکزی انجام میشود و ما شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی بودهایم. در برخی استان ها بیش از 12 جلسه هم برگزار شده است.
گرد عنوان کرد: به مناطق آزاد نیز توجه خاصی داشتهایم و تشکیل شورای راهبری صورت گرفته است.
وی درباره تخلفات مالی و دریافت شهریه در مدارس هیات امنایی نیز تصریح کرد: ضابطه مالی مدارس هیات امنایی از قبل تنظیم شده و باید اگر قرار است مبالغی دریافت شود با موافقت انجمن اولیاء و مربیان باشد، مدارسی داشتیم که مبالغ فوق برنامه را افزایش داده بودند اما خدمتی اضافه نکرده بودند که با آنها برخورد شد و به حالت عادی برگشتند.
انتهای پیام/