مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی شمال استان کرمان گفت: سلامت محموله‌های پروتئینی وارد شده به استان تأیید و سپس وارد چرخه مصرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا سلطانی اداره‌کل دامپزشکی شمال استان کرمان برای حفظ و حراست از بهداشت عمومی جامعه در برابر تهدیداتی مانند بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر تمام محموله‌های دام و فرآورده‌های مرتبط نظارت‌های دقیق بهداشتی اعمال می‌کند.

سلطانی یکی از اهداف مهم دامپزشکی را انتقال صحیح و بدون مخاطره انواع دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی به کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی و در نهایت به دست مصرف کنندگان اعلام کرد.

وی افزود: همه خودروهایی که در زمینه حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، شیر، مرغ، ماهی، تخم مرغ، پشم، کرک و مو فعالیت می‌‌کنند باید دارای مجوز بهداشتی اشتغال به حمل و نقل باشند، از این رو دامپزشکی بر روی تمام خودروهای حمل نظارت دارد.

سلطانی تصریح کرد: شهروندان بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند مواد خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و مصرف کنند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا شماره پیامک 3000231512 اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیر شکایت آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار