در دیدار رئیس اتاق بازرگانی چین با مسولین ارشد استان مرکزی بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید شد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه با هیات اقتصادی چینی در اراک گفت: روابط ایران و چین در طول تاریخ فراز و فرودهای بسیار داشته، اما این روابط همیشه گرم و رو به جلو بوده است.
وی ادامه داد : کمیته‌ای مشترک از نمایندگی اتاق بازرگانی چین در تهران و نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی و نمایندگان وزارت‌ها و کمیسیون‌های صنعت و اقتصاد تشکیل شده و پیگیری و تبادل اطلاعات در خصوص پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی چین مبنی بر تاسیس شهرک صنعتی مشترک ایران و چین از این طریق دنبال خواهد شد.
 زمانی قمی با بیان اینکه زمینه‌های بزرگ صنعتی در استان وجود دارد، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم کمیته بعد از بررسی به شکل گیری شهرک صنعتی مشترک چین و ایران در استان مرکزی توجه کند و همه همکاری‌ها جهت استقرار این شهرک در استان مرکزی به عمل آید.
استاندار مرکزی با اشاره به روابط متفاوت و شرایط متفاوت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی با تعریف جدیدی از روابط با کشورها و ملت‌ها بر آرمان‌های بزرگی تاکید کرد و در این آرمان‌ها مشترکات با کشورهای دیگر را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: ما علاقمند هستیم با حضور شرکت‌های چینی در استان سرمایه‌گذاری‌های مشترک و انتقال تکنولوژی انجام شود.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.