رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی گفت رئیس جمهور منتخب آمریکا نمی‌تواند از رئیس جمهور کنونی این کشور بدتر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی‌وی، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، نمی‌تواند بدتر از باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی این کشور، باشد.

وی روز دوشنبه گفت: «می‌گویم صبر کنیم و ببینیم (با روی کار آمدن ترامپ) سیاست داخلی و سیاست بین‌المللی آمریکا چه تغییراتی می‌کند ... وی بدتر از اوباما نخواهد بود.»

این اظهارات مادورو در حالی مطرح شد که ترامپ در خلال فعالیت‌های انتخاباتی اش از دولت ونزوئلا انتقاد کرد، اما مادورو از پاسخ دادن به این انتقادات اجتناب کرد.

دولت ونزوئلا زمانی که اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شد، ابتدا از این موضوع استقبال کرد، اما بعد از گذشت اندک زمانی، روابط واشنگتن و کاراکاس تیره شد؛ ونزوئلا سیاست خارجی اوباما را «امپریالیستی» عنوان و واشنگتن را به دخالت در تغییر دولت‌ها در برزیل، هندوراس و پاراگوئه متهم کرد.

در حالی‌ که تنها چند روز تا روی کار آمدن ترامپ باقی است، مادورو گفت ونزوئلا خواستار روابطی بر مبنای احترام متقابل و همکاری با امریکاست.

وی افزود: «ونزوئلا از زمان (سیمون) بولیوار، تمایل تاریخی خود را برای داشتن روابطی مبتنی بر احترام، ارتباط و همکاری با آمریکا تأیید کرده است.»

تلاش‌های دیپلماتیک برای بهبود روابط میان واشنگتن و کاراکاس از سال 2014 و پس از عادی‌سازی روابط امریکا و کوبا، شدت گرفته است.

مادورو، که این اظهارات را در کنفرانس خبری پس از دیدار با محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مطرح می‌کرد، همچنین ابراز امیدواری کرد که بهای هر بشکه نفت خام 70 دلار تثبیت شود.

وی تصریح کرد: «امیدوارم در این فصل بهای نفت ونزوئلا به 60 دلار به ازای هر بشکه برسد. همچنین امیدوارم که (بهای نفت خام) برای باقی امسال در 70 دلار تثبیت شود.»

اقتصاد ونزوئلا به خاطر کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی به‌شدت تحت تأثیر قرارگرفته و این کشور در ماه‌های اخیر با کاهش مواد غذایی و همچنین تورم 3 رقمی دست‌وپنجه نرم کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار