مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای اولین‌بار پارک تولد در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، شهامت هدایت افزود: برای اولین‌بار پارک تولد در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد خواهد شد و در این طرح به ازای تولد هر نوزاد سه قطعه نهال کاشته می‌شود و مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده بر عهده خانواده نوزادان خواهد بود.

وی گفت: در پارک تولد، زمین، قطعه‌بندی، نهال و کمک‌های فنی لازم بر عهده سازمان منابع طبیعی خواهد بود و اولین پارک تولد استان در هفته منابع طبیعی در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح خواهد شد و با گسترش این طرح به تمام شهرهای استان شاهد گسترش فضای سبز و تشویق و فرهنگ‌سازی مردم در جهت حفظ و احیای درختان و منابع طبیعی خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل عنوان کرد: خوشبختانه در استان اردبیل شاهد ریزش ریزگرد نیستیم ولی برای پیشگیری از بروز این مسئله نیازمند توسعه فضای سبز، مراتع و جنگل‌ها است و تلاش‌های لازم و کافی در این زمینه باید انجام پذیرد.

هدایت با بیان اینکه مراتع و جنگل‌ها به عنوان امانت الهی در اختیار ما است، افزود: بایستی اقدامات تبلیغی و آموزشی زیادی توسط رسانه‌ها، صدا و سیما، آموزش و پرورش و مسؤولان انجام پذیرد و نحوه صحیح نگهداری از نعمت‌های الهی به صورت مستمر یادآوری شود.

وی گفت: درختان، جنگل‌ها و منابع طبیعی در ایجاد هوای پاک نقش مهمی را ایفا می‌کنند و اگر نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم، خطرات بزرگی در انتظار ما خواهد بود.

هدایت افزود: کمربند سبز در نقاط مختلف شهر نقش مهمی در ایجاد فضای سبز و کمک به هوای پاک ایجاد خواهد کرد و در این خصوص تفاهم‌نامه‌های مختلفی با وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان توسعه حاشیه جاده‌ها مخصوصا در جاده‌هایی که خطرات احتمالی کولاک، برف و تگرگ وجود دارد امضا شده است.

وی افزود: کمربند سبز از فاصله شهرستان اردبیل تا شهرستان نمین راه‌اندازی شده است و هر سال مراقبت و نگهداری از این فضا نیز در حال انجام است تا علاوه بر ایجاد امنیت در جاده‌ها، باعث زیباسازی منطقه، کاهش آلودگی صوتی و میکروبی نیز شود.

وی یادآور شد: خطرات بزرگی آینده مراتع و منابع طبیعی استان را تهدید می‌کند و نباید به اقدامات فعلی که در حال انجام است بسنده کرد و وظیفه آحاد مردم حساس بودن نسبت به موضوع محیط زیست، درختان، جنگل و هوای پاک است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.