پیش بینی می شود سال آینده 30 هزار تن میگو در کشور تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون آبزی پروری شیلات کشور امروز در نشست هماهنگی احداث مراکز تکثیر میگو گمیشان گفت: 10 هزار هکتار استخر پرورش میگو در کشور وجود دارد و با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود در سال آینده 30 هزار تن تولید داشته باشیم.

مهدی شکوری افزود: شیلات سرمایه گذاری خوبی را در سایت 4 هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان انجام داده و در سه سال گذشته از نظر تولید رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به انتقال آب دریا به سایت پرورش میگوی گمیشان گفت: در جلسه امروز مشکلات مجتمع بررسی و قرار شد تا میگو لارو جهت تکثیر در خود گمیشان تولید شود.

مدیر کل دفتر فنی و بهداشت آبزیان دامپزشکی کشورهم در ادامه این نشست گفت: مسئله مهم در تولید و پرورش بحث سلامتی آن است.

قاجاری اضافه کرد: با تلاش پرورش دهندگان میزان تولید میگو در مجتمع پرورشی گمیشان رشد بسیار خوبی داشته است و تحقیقات دامپزشکی و شیلات از این سایت بیانگر آن است که هیچ گونه آلودگی ویروسی در سایت گمیشان مشاهده یا گزارش نشده است.

همچنین مدیر کل شیلات استان نیز در ادامه با اشاره به برنامه شیلات گلستان برای توسعه میگو گمیشان گفت: در برنامه افق 1404 بنا داریم تا 10 هزار هکتار از اراضی این مجتمع را در بحث پرورش میگو فعال نموده و به بهره برداری برسانیم.وی افزود: با توجه به اراضی ساحلی به مسئولین کشوری شیلات و دامپزشکی پیشنهاد دادیم تا محدوده ای را برای مراکز تکثیر میگو بصورت مجتمع در نظر گرفته شود.

قدس علوی خاطر نشان کرد: با مجوز 5 مرکز تکثیر برای فاز یک مجتمع 4هزار هکتاری میگو موافقت شده است که در هفته آینده و پس از صدور مجوز رسمی از دامپزشکی کشور به متقاضیان ارائه خواهد شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.