استاندار کرمانشاه گفت: در صورتی که شورای نگهبان موافقت کند، استان کرمانشاه آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را دارد.

با تایید شورای نگهبان انتخابات در کرمانشاه الکترونیکی برگزاری می‌شوداسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشریح برنامه‌های استان متبوع خود برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: پس از تشکیل ستاد انتخابات در حال بررسی تعداد شعب اخذ رای مورد نیاز در سطح استان هستیم.
 
وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود. از آنجایی که تعداد شعب انتخابات شوراها از تعداد شعب مربوط به ریاست جمهوری بیشتر است لذا باید تعداد شعب روستاها را 10 الی 15 درصد بیشتر در نظر بگیریم.
 
رازانی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در کرمانشاه گفت: در حال حاضر تعداد شعب پیش بینی شده برای انتخابات ریاست جمهوری بیش از 1500 شعبه است براین اساس 1550 دستگاه اخذ رای الکترونیکی داریم و در صورتی که شورای نگهبان موافقت کند آمادگی داریم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مسائل مربوط به آموزش‌ برای فرمانداران و بخشداران در حال انجام است. در هفته جاری هم وزارت کشور برای استانهای کرمانشاه، خوزستان و لرستان دوره آموزشی مشترک دو روزه درنظر گرفت تا همه اعضای ستاد انتخابات استان و فرماندارها در شهرستان‌ها نسبت به آخرین مسائل عمومی آموزش بینند.
 
وی با اشاره به زمان ثبت نام انتخابات اظهار داشت: انتخابات شوراها در سی ام اسفند انجام می‌شود اما از آنجایی که این روز تعطیل است ثبت نام زودتر انجام خواهد گرفت. ثبت نام ریاست جمهوری هم مطابق زمان‌بندی 22 فروردین صورت خواهد گرفت.
 
رازانی اضافه کرد: اعضای 5 نفره هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تعیین شدند و احکام آنها هم به استانداری واصل شده در مورد انتخاب شورا هم نظارت با مجلس و نمایندگان منتخب مجلس است که در مورد استان کرمانشاه سه نفر از اعضای نمایندگان استان که هیئت نظارت بر انتخابات شورا را تشکیل می‌دهند از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب و برای ما ارسال شده بنابراین نهادهای نظارتی هم در مورد هر دو انتخابات تکلیف خود را روشن کردند و مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات در کرمانشاه وجود ندارد.  
 
استاندار کرمانشاه با اشاره به تغییر فرمانداران و بخشداران تصریح کرد: تقریبا در استان کرمانشاه تغییرات فرمانداران و بخشداران انجام شده است و اگر در مواردی ضرورتی پیش آید تغییرات لازم را اعمال خواهیم کرد.  
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار