زاهدان؛

هفدهمین ستاد راهبردی سیستان وبلوچستان

هفدهمین ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان وبلوچستان تشکیل جلسه داد.

هفدهمین ستاد راهبردی سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: امسال با راه اندازی واحدهای تعطیل، راکد و نیمه فعال 2 هزار و 500 شغل در بخش صنعت استان ایجاد شده است.

علی اوسط هاشمی افزود: دولت تدبیر و امید در سخت ترین شرایط اقتصادی حاکم بر کشور توانست با راه اندازی واحدهای تعطیل، راکد و نیمه فعال، این تعداد شغل را در استان ایجاد کند.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال در بخش صنعت به دلیل پراکندگی آن در سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تجهیز بندر شهید بهشتی افزود: برداشت 405 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در توسعه و تجهیز بندر شهید بهشتی چابهار نهایی شده است.

وی ادامه داد: 9 جرثقیل بزرگ با ظرفیت بالا پنجشنبه هفته جاری وارد بندر شهید بهشتی چابهار می شود و رسیدن این تجهیزات فردایی بهتر را برای استان رقم می زند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اثرات ملموس برجام گفت: تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار ابتدا قرار بود که از چین خریداری شود که به برکت برجام توانستیم این تجهیزات را از آلمان خریداری کنیم.

هاشمی با اشاره به انتخاب هیات مدیره جدید کارخانه لاستیک تایر سیستان اظهار داشت: تجهیزات این کارخانه در حال خریداری از اروپاست و به زودی تکمیل می شود.

وی بیان کرد: برای تشویق سرمایه گذاری در بخش معادن سیستان و بلوچستان باید بسته های تشویقی خوبی در نظر گرفته شود تا میل به سرمایه گذاری در این بخش افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: خانه معدن سازمان صنعت معدن و تجارت و نظام مهندسی استان از کسانی که در زمینه اکتشافات معادن فعالیت دارند دعوت می کند تا در بخش استخراخ نیز همکاری داشته باشند.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار